|
|
|
|---|---|
|
tänkte köpa ett par BBS 18-19" fälgar te en E46. Vad kostar ett par helt nya med däck? Hur mkt kan man tänkas betala för ett par begagnade? Och lite allmänna tips på vad man ska tänka på innan man köper o så. Mina nuvarande M-fälgar har blivit rejält förstörda (kantstödda) av syrran. | |
|
Jag är också ute efter en uppsättning BBS fälgar, men då i 19" storlek. BBS Le Mans 8.5X19 och 10X19 33500kr utan däck! :) Ovanstående modell är mina drömfälgar men min smak är dyr, Men dem har billigare modeller.....kolla i annonser, finns säkert några beggade...... Mvh Dragolito |
|
| 21500:- för bbs challenge med pirelli 19 tum. | |
|
Razvan: det är ett bra pris för challenge uppsättningen. Vad hamnar på 19" Le Mans med däck? Mvh Dragolito |
|
|
Hej 9,5/11/19 med 245/35 o. 275/30ZR19 Conti Spoco2 eller Dunlop 235/35 o. 265/30ZR19 Pris: 38500:- Lite billigare med smalare: 8,5/9,5/19 med 245/35 o. 275/30ZR19 Conti Sport Contact2 Pris: 36500:- Samma pris för BBS RS GT. Mvh |
|
|
Tack Razvan, låter bra! vi hörs till våren :) Mvh Dragolito |
|
|
ok:) Ha det bra Mvh |
|
| razvan: vad finns det för för- och nackdelar med smala respektive breda däck?? 21500, e de för dina begagnade eller? 19" tums med pirelli däck? | |
|
Hej Det är för helt nya vi tar 21500:-. Vi säljer inget begagnat genom företaget då vi inte kan garantera kvalitén. Enda grejerna vi tar begagnade, och det är OM kund vill ha det är från BMW då BMW håller vad de lovar, har fälgen gått 5km enligt de så har den inte gått mer. Fördelar med breda däck: bättre väghållning, bättre väggrepp, kortare bromssträcka, sportigare look Nackdelar: Lite mer ljud i kupén, mer rullmotstånd: cirka 1% mer bränsle går åt. Det finns säker fler för/nackdelar men dessa kom jag på nu/läste för tillfället. Mvh |
|
| Breda däck ger även mer "Spårkänslighet" beroende på modell och chassi ifs. | |
| Razvan: Har blivit av med mina BBS Challenge. Du skrev 21500:- 19" BBS CH Med Pirelli gummi,vad är det för bredd på fälgarna då? | |
|
M5. Dessa är 8,5/9,5x19 med 235/35 och 265/30ZR19 Pirelli eller 235/35 runtom ifall du tror att det inte får plats med 265/30. De är nya, tänkte bara påpeka det igen. Mvh |
|
|
Hej, Vill bara säga det att om ni sätter 265or med 9,5 tum breda fälgar bak på e46 som är sänkt så måste ni valsa skärmarna. Se min före detta bil Länk. Hur som hellst blir det jävligt snyggt! //Marcus |
|
|
Låter perfekt! Nu väntar jag bara på ersättningen från försäkrings bolaget. Vi hörs. /John |
|
| Det är en M5 E34, hade 10" breda fälgar bak med 265or innan och det fick plats. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.