|
|
|
|---|---|
|
hej! har en 5251 -90:a E34. vilka andra bmw-modellers fälgar passar till min bil? passar de rakt av, eller behövs spacers? Har hört att audi-fälgar passar också, vilka modeller kan man kika på då? passar nyare 5-seriens fälgar på bilen, utan spacers? på blocket brukar det t.ex stå "bmw fälgar för 5-serien", innebär det att den passar alla 5-seriebilar? hoppas på svar på mina kanske dumma frågor. :) | |
|
5-serie E28 och E34 passar sinsemellan, frånsett att E28 oftast har mindre hjuldiameter (14" tar i bromsoken på en E34). E39 har samma bultmönster, men större centrumhål - går att använda på en E34 om man sätter dit centreringsringar. E60 passar inte alls. 7-seriefälgar passar utmärkt på E34 så länge vi pratar om E32 och E38-modellerna, nya E65 lär visst inte passa. 3-seriefälgar har fel offset, hjulen hamnar 'mitt under bilen'. /// Gunnar E. |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
gunnare: E60 fälgar passar rakt på. MVH / Jacob |
|
|
Passar E60-fälgar verkligen rakt på en E34? /// Gunnar E. |
|
|
gunnare: Har själv satt på E34 fälgar på en E60 530d och det fungerade perfekt. Passar rakt på även om man går efter BMW`s lista. MVH / Jacob |
|
|
Jag har 18"M3 fälgar på min 520iA-91. Får ha spacers men det gör ju inget. Ser mycket snyggt ut. Kommer up nya bilder på det snart. "Big Red" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.