|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har varit med om glapp i färddatorn på en e30? o vet vad det kan vara för fel? Den har varit död i ungefär tre månader. men hoppade igång idag igen! Men dog efter ett tag igen | |
|
Det går en kabelhärva mellan färddatorn och instruementhuset som ger ström till färddatorn. Har du tur så är det bara glapp i kabelns kontakter. Den första kontakten sitter på färddatorns baksida som du kommer åt genom att ta ut stereon. Den andra kontakten sitter på baksidan av instrumenthuset. Denna kommer du åt genom att ta ut instrumenthuset. Kontakten är gul och sitter ungefär bakom varvräknaren. Det finns ingen annan gul kontakt på baksidan så du kan inte ta miste på den. Obs att kontakterna har en liten svart låsclips som först måste dras ut om du vill dra loss kontakterna. Det tredje alternativet är väl kabelbrott någonstans mellan dessa två kontakter. Kabeln går alltså från färddatorn bakom stereon och upp bakom instrumenthuset. År det inget fel på kabeln återstår väl bara att det är något inuti datorn eller instrumenthusets kretskort. Så börja med att kolla kabeln. Det ovan gäller oavsett du har lilla eller stora färddatorn. |
|
|
Hej! Jag har samma fel på min 325 -87 fast den funkar bara när jag kör på motorväg??? annars är den helt död. lite konstigt nån som vet vad de kan vara?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.