|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har sökt andra inlägg på forumet om det finns någon tråd med stolsproblem, men de flesta handlar om lösa stolar etc. Mitt problem är att stolen ”knakar”. Har en 320ci -03) med sportstolar och förarstolen knakar. Det är inget gnisslande (t.ex. från fjädrarna eller underredet) utan det verkar vara plastdetaljerna på vänster sida som det låter om, alltså reglagen för inställningen. Märks tydligt i kurvor då det knakar och låter ganska illa… Någon annan som har (har haft) ett liknande problem? | |
|
Hej Crowley. Är du säker på att det är stolen som knakar? Jag hörde liknande saker från passagerarstolen på min bil, men när det kom till sak så var det inredningslisten som sitter på armstödet i dörren som lät. Den lilla smala (i mitt fall trälisten) satt inte helt korrekt och det märktes för mig i högersvängar. Kan vara stolen, men då har jag inte ngn koll. Lycka till med detta - knak och gnissel är det värsta som finns. //Tobias |
|
|
Har du skinnklädsel? Skinnet kan skava mot plasten kring stolsreglagen, vilket orsakar knakande, gnekande, knarrande och allmänt störande ljud. Det lär gå att montera en speciell filtremsa mellan skinnet och plasten, men det är nog sadelmakare som bäst kan svara på det. |
|
| Nej, ljudet kommer från stolen och inte inredningslisten. Det är bara vänster sida på stolen och trycker man stolen nedåt och utåt så knakar det… Jag har inte heller skinnklädsel (tyg och mocka). Jag tycker att det verkar som att det är plasten runt reglagen för stolen som tar i på något sätt. Man kan även trycka på stolen i vänster framkant och det låter. Får nog vända mig till BMW. | |
|
Crowley_1: Detta problem upplever även jag i min E36:a från -97. Har läst någonstans att det va en typisk E36-sjukdom men du har den kanske förts vidare till E46. Jag har sportstolar i skinn och upplever ibland att det känns osm om stolen flyttar sig lite i samband med knakandet. Någon annan som har problemet? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Jag har precis samma problem som ovan, men min stol knakar bara när man kör i lite större gupp, och får till ett "gung" så att säga, och det blir ju en del gungande med H&R sänkningen. | |
|
Har samma bekymmer i min E39. Läder och sportstolar. Illa retsamt är det. Hjälp!!! Fransosen |
|
|
jag har samma problem... skapade denna tråd för ett tag sedan: Länk ... jaja, hör av er om ni löser det... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.