AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.041

Vart köpa väghållnings produkter (e34)?

_WmB_
vart kan man köpa ställbara dämpare , sänkningsfjädrar 60/40mm samt fjäderbenstag till min bil för billigast peng?
Länk

Inga ställbara grejer dock. Tänk på att 40 mm bak blir väldigt lågt. Jag monterade 60/40 på min bil, men nu i efterhand skulle jag hellre ha valt en 60/20 eller liknande sats. Fram ser det helt ok ut.

____
Reach the door with a breath and a scream.
_WmB_
Greenberg: tack för tipset!.. tror du 75/40 mm sänkning skulle bli för stort? men man borde väl få bilen att gå som ett strykjärn mot vägen eller?
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Att bilen är låg betyder inte automatiskt att den har bra väghållning / vägegenskaper.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
_WmB_
tryggve: men varför är formel 1 bilar ,dtm bilar med mera så låga?.. det kan ju knappast bli sämre än orginal eller?..
Hjulgeometrin osv blir nog sabbad tillräckligt med en 60/40 sänkning, till skillnad från en formel 1 bil så är ju en E34:a inte byggt från början för att vara superlåg. Jag tycker det funkar bra med 60 fram, det är väldigt lågt redan då. FK satsen är inte direkt komfortinriktad, bilen är riktigt hårt fjädrad med 60/40.

____
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
klart en lägre bil inte blir sämre, men ett par dyra dämpare å fjädrar i normalhöjd kan bli ruskigt bra ändå. se bara på orginalbilar, nya med sportpaket, dom är ej sänkta
Nja, en ny BMW med sportfahrwerk som tillval är väl iaf 20 m.m. lägre än en bil utan...

____
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Greenberg det stämmer bra det, iallafall under 80-90talet!
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Ett skrämande exempel är / var min 325im som vid köpet var utrustad med Jamex fjädrar modell fjant-lågt, bilen var stötig och krängde i kurvorna, bilen var lägre än min Alpina som uppför sig betydligt bättre. Sänkningen hade också tagit livet av de fina original monterade Bilstein-dämparna.

Bättre att sänka lagom och använda anpassade stötdämpare.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
lagom är bäst. en bil med riktigt bra stötdämpare behöver inte alltid nya fjädrar, om dom nu är friska
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det beror på vilka sorts vägar man kör på. Kör man på Autobahn i 200km/h ++ så vill man ha kraftiga/hårda fjädrar o dämpare som inte gungar. Men kör man på Sveriges dåliga vägar med mycket hål o ojämnheter är det ingen höjdare med alltför låga fjädrar/dämpare. BMW:s M-sportfjädring är helt suverän tycker jag iaf på E34. Men, för att få bra väghållning krävs mera än att bara byta fjädrar o dämpare. Montera därtill Grövre krängningshämmare och grövre Casterstagsbussningar så kommer väghållningen bli mycket bättre. Jag skulle rekommendera dig BMW:s M-sportfjädrar som sänker 15mm fram och 5mm bak lite olika beroende på. Men de ligger däromkring. Köp bra stötdämpare som passar sänkningen.
Är det någon som vet var man kan köpa sänkfjädrar enbart fram?
Visa användare
279
norda
540iA -93
motor nord kanske..

//norda
Kolla på schmiedmann.com. Dom har jävligt mycket grejer till BMW, samt att dom har prisgarati också, å bara BMW original är det, smat några andra märken. Kolla där.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.