|
|
|
|---|---|
|
Lite sugen på denna M5a. Någon som vet något om den? Länk Reg.nr: MFN 695 Chassinr: GD64239 Första reg: 99-05-07 Production date: 1994-02 Antal ägare: 6st Går man in på VV så står det att den är RÖD? Miltalet (14000?) Är det något som inte är som det ska med denna? Eller ser det bra ut? /Lazze Länk | |
|
Den har fel front (bred) och fälgstjärnorna är felvända, åtminstone fram. Vingen är inte original (bromsljus i den), och M5-emblemet bak sitter lite fel. Men annars såg det fint ut. Röd färg måste vara ett misstag, den ser diamantsvart ut? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Finns en M5 på börsen vad tro du om den? Modell BMW M5 Årsmodell 1989 Färg Diamantsvart Mil 19.000 Kaross E34 (5-Serien) Automat Nej Touring Nej Län Kalmar Stad Kalmar |
|
|
starre: jag tycker, med tanke på miltalet, att det är lite konstigt att motorn är renoverad och att växellådan är bytt. Att behöva byta låda före 19000 mil (riktiga) är inte normalt men den kan ju ha levt hårt eller så har det inträffat en felväxling e.d som förstört grejerna. För övrigt verkar den bra, stilren. Har spec-lista på den, ganska rikligt med tillval. Skulle jag köpa den vill jag först se en riktig servicebok som styrker mätarställningen. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
HD91: Den är Daytonaviolett. (syns tydligt på bilden bakifrån) Är det inte original M5-front? /Lazze Länk |
|
| Den fronten satt bara på 95-orna. | |
|
Åh, jag kan visst inte läsa + att jag är färgblind hehe. Nej, den fronten är inte original (grill + motorhuv alltså), som Kane redan förklarat så är det 1995 års M5/M5 touring som har den (fr.o.m 5/94), samt V8-versioner och Executive-bilar mm vill jag minnas. Stephan735i på forumet kan redogöra för det där med stora fronten bättre än mig, Stephan? -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Starre: Kom inte här å stör nu ;)) Sneglar du också på M5? HD91: Har du spec-lista på MFN 695? 95'ans front på denna -94'a? Undrar varför? /Lazze Länk |
|
|
Lazze: den fanns inte med, men jag kan ordna en lista, förhoppningsvis under veckan. Ja det är lite skumt, det kan ha varit någon som tyckte det var finare, eller så kan den (vilket nog är mer troligt) ha haft en skada framtill och de har bytt ut mot de här grejerna. Det kan (rent teoretiskt) röra sig om en unik förseriebil som fått den nyare fronten från fabrik, men det är icke troligt, men det syns på spec-listan om det mot förmodan skulle vara så. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Lazze: ja:)) Trist bara att man inte har så mycket kunskap om M5 tur att forumet finns. HD91: Du har mejl |
|
|
MFN695/GD64239 är tillverkad 2/94 det är knappast troligt att den hade breda fronten från fabrik eftersom den kom på bilar tillverkade från 5/94 gäller alla E34 med 4 och 6cyl frontbyte är inte direkt ovanligt ungefär som att montera 01:ans lampor på en äldre E39:a;) Många föredrar helt enkelt yngre utseende men självklart kan den också varit krockad men det brukar gå att upptäcka ganska lätt om så är fallet, Att bilen är klassad som röd är ganska vanligt när det gäller Daytonaviolett men det brukar handla om mörkröd och inte vanligt röd. Festligt nog ligger handlaren mitt i mot där min mamma bor i samma lokaler såldes Smart innan Daimler-Chrysler tog över som du såg Lazze är bilen ägd av en privatperson så det är inte säkert att den står i försäljningshallen normalt miltalet bör undersökas i övrigt ser det ut som en snygg och proper M5:a dock inte orginal jag skulle störa mig mest på bakvingen och dess eventuella hål i bagageluckan men det är jag det;) Mvh Stephan |
|
|
Har data på bilen nu, den var inte någon förseriebil eller liknande, den breda fronten ska alltså inte vara där. Vinge hade den inte alls från fabrik. Ytterspeglarna är dock original, och resten av utrustningen verkar också stämma ihop bra. Bilen färdigställdes för hand i Garching den 4 februari 1994. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Ok, tack HD91, ska titta på den när jag stämt träff med ägaren (privatperson). Försäljningen sker dock via bilfirman. Återkommer med info... /Lazze Länk |
|
|
beträffande den 'breda' fronten som kom 95 för alla E34 och fanns tidigare enbart på V8:orna - - 'smal' front resp. 'bred' front gick att beställa mot pris-tillägg (+3 veckors extra lev.tid) från 'Individual' en bil som har 'FEL' front KAN därför mycket väl har varit så där 'från fabrik' - tillvalet åt båda håll fanns från 92, pris var DEM 670 + Moms - - t.ex. har många E34 V8:or i Tyskland en 'smal' front (fast det är -fel-) detta för myndigheter och statsanställda inte ville skryta med att medborganas skattepengar användes för inköp av BMW V8:or - allt som har sagts här tidigare är nog så korrekt MEN det KAN alltså finnas bilar med FEL front som ändå är RÄTT ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.