AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
672

Problem med c-låset

to
20
toaster
BMW 316i -91 E36
Hej

Någon som har en klok ide vad det kan vara som gör att när jag låser bilen med fjärrkontrollen så låses bara förardören gäller detsamma när jag låser med nyckeln ingen annan dörr eller bagageluckan låses.
Är det styrenheten som måste bytas?
Visa användare
9
beni79
323ci-00
jag har svårt o öppna passagerar dörren får trycka några gånger på fjärren
gissning
magnetlåskolven(arna) är nog kass som kastar upp låset, jag hade samma problem med att ena sidan hängde sig

köp två nya och byt, ganska lätt faktiskt
kostar bara nån hundring eller två
Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Jag hade typ samma problem,min låses upp igen efter låsning med min fjärr, bytte en microswitch i styrenheten i förardörren för 180kr. Nu funkar det perfa
Har en 325iC -93
Visa användare
9
beni79
323ci-00
bytte du de själv eller var det svårt
Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
Nej det var inga problem
den sitter i själva styrdonet för c-låset , om du jämför kabelfärgerna så fattar du var den tar vägen, o du behöver lite olika torx, en väldigt liten

Wo
34
Wolverine
318ti Compact 95
Jag har samma problem vad får man tag i magnetlåskolvarna?

Det konstiga är att när man låser med nyckel så fungerar låset? Men det kanske inte har med det att göra?

Be
35
Bemmw
325iC -93 E36
bilen tror att dörren inte är stängd fast den ändå är det
byter man den lilla switchen fixade det sig för mig iaf
jag fick oxå låsa med nyckel innan
Jag fick båda låsen utbytta på både förardörren & passagerar dörren på den 3 månaders beg-garanti jag fick när jag köpte bilen.
Hade exakt samma symptom, ilbland gick det inte att låsa upp förardörren men passagerardörren låstes upp och vice versa..ibland gick det inte att låsa upp nån av dörrarna.
Så, desvärre så måste man väl byta låsen.
Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.