|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 325ik 1987 som har gått i "vinterdvala". Ska sälja den till våren, va tror ni att man får för den? Lite info om bilen: *22300mil *3 ägare med mig (haft den i 1,5år drygt.) * Knappt någon rost, nått litet på var sida i bakskärmarna. I övrigt i mkt bra skick, fin i lacken. Inrednigen är inget att snacka om, inte ens sleten/revor i förarstolen som många brukar va! Motormässigt är den i bra skick, inga problem. Aldrig buskörd! *Pedlingsbil. *Vinterkörd en säsong totalt, vintern 2003-2004. Har 4st dubbdäck i bra skick! *Besiktigad i juni 2004 U.A *Helt i orginalskick, som sånär på Green Cotton insatssportluftfilter (ditsatt av mig, rengjort var 100mil), M-emblem i grillen + där bak. Utrustning: Stora M-paketet, bbs 15" orginalfälgar, Osram Super lampor i heljusen. Mkt bra halvljus! Ljud: Pioneer stereo 3600mp, 2st 200w pioneer högtalare bak, 2st100w sony explod fram. 30000:- För mkt begärt? GetawayHlm Länk | |
|
25K skulle jag gissa på att det är lagom att sätta ut den för och låta pruta ner till typ 22K... Tyvärr är det ju så att E30 MKI är rätt kall på marknaden just nu känns det som... Ska du hålla det priset ska du inte ha bråttom med att sälja den... --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
"Tyvärr är det ju så att E30 MKI är rätt kall på marknaden just nu känns det som..." Ok experten, är det bara fär att du har en 325 88 eller??? Eller vad är anledningen. 325 -87 är ju mkt mer stilren, har inte den äkligt fula vingen som 88 har utan en lite maskerad läpp bara. Spoilerna till M-paketet är oxå mycket snyggare. Tror nog att 30000:- är ett bra utgångspris. Större utbud av 325 -88/89/90 än 87 årsmodell. GetawayHlm Länk |
|
|
Varför frågar du om du redan tycker dig veta prisbilden bäst själv? Du måste ju kunna ta alla svar utan att angripa den som bidrog med en värdering. Jag skulle också gissa att din bil kan gå för lite drygt 20' med före-88 utseendet, om den är fin. /// Olof Länk |
|
|
Olof: Yäyä.. Ska inte sälja den nu utan till våren, men har ställt av den. Men 30000:- kommer att vara utgångspriset med en liten prutmån, dock minst 28000:- Den är ju en mkt fin orginalbilen med en klockren inrednig. Stora M-paket med allt vad det innebär ( spoilrar runt om, BBS 15" krysseker, M-ratt, Sportstolar, halvskinn, orginalsänkt, orginal tonade rutor, orginalsänkt 20mm.......säkert glömt nått) Taklucka med. Mkt fin ljudanläggning. Nästintill rostfri. Inte säkert att jag ska sälja den, blir säkert en samlarbil om 10år eller nått. GetawayHlm Länk |
|
|
Många av dessa 325 brukar ju vara äckligt sönderstylad med ögonlock, rieger läppar allt va det heter. Börjar att bli ont om orginal 325or e30 nu... GetawayHlm Länk |
|
|
aldrig buskörd, my ass :-) du var 19 va? jag har också haft en 325:a, jag varvade aldrig heller mer än 2500 varv..... /J |
|
|
Utrustningsnivån gör den säkert mer lättsåld, men inte höjer det priset. Jag tror att de som letar E30, för 30' och över, vill ha en lågmilad bil, med nya baklyktorna och stötfångarna. Slutpriset beror ju givetvis också på hur bråttom man har att sälja bilen, hur bra man är på att marknadsföra den, förhandla i prutsituationer osv. OT: Fanns det verkligen sportstolar i halvskinn som originalutrustning i E30? /// Olof Länk |
|
|
Okej. Visst har man dragit den till 5000varv å sånt någon gång men när man har legat i lumpen med 6mil enkelresa dit när man frå 66:- om dagen, eller som nu när jag studerande med 3mil enkel resa blir det JÄVLIGT dyrt att gasa å hålla på! stay femmans växel 40km i timmen GetawayHlm Länk |
|
|
Olof: Okej mm de tär en smaksak ju hur man vill att den ska se ut men heller orginal en stylade bilar... Den är 100% orginal i inredningen. Är svart skinn på sidorna där framme på stolarna. Grått svart rutigt tyg. Sportstolar GetawayHlm Länk |
|
|
Samlarbil blir den knappast, det tillverkades nästan 200.000 tusen E30 325i mellan 1986-91. Då är inte cabbarna och 325e modelllerna inräknade. 25.000 borde det väl gå att få för den, men allt beror ju på köparen. Säkert finns det någon som skulle betala 38.000 för den men han kan vara svår att hitta. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Hawkeye: Angående halvskinnet så har nästan alla BMW E30 "halvskinn" även min 316i -89 hade det. Dock är det inte äkta skinn utan samma material som de fyrcylindriga modellerna har i dörrsidorna. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
|
Frågar man så får man svar! Dumt att vara otrevlig när deejaywasp bara svarade vad han ansåg. Skulle tippa på kring 25kkr som slutpris med rätt köpare. Håller med dig om att tillgången på original e30 börjar sina... spela på det när du försöker sälja. Halvskinn fanns aldrig till e30, det är galon på stolsidan, sitter på alla e30 med tygklädsel. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
tryggve: Tänkte det, har aldrig sett en originalklädsel i delskinn i E30. /// Olof Länk |
|
|
Ok men iaf så är den som ny invändigt. Allt tipp topp! Sportstolarna är goa... Kommer max gå ner till 28000kr OM jag ska sälja den. För lite för en så pass fin å välbehållen bil enligt mitt tycke iaf. Boooze: Gå in å sök på 325 e30 i powerbörsen. Finns ingen som är som min dvs orginal 325 med stora m-paketet. Antingen är de: *Trimmade,chippade, öppet luftfilter å allt va det heter *Importerade *Sönderrostade *Stylade med dvs. kjolar och annat skit Nä jag ska nog hålla på den ett tag. |
|
|
Iaf inte av 1987 års modell. GetawayHlm Länk |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Hawkeye_325iM: Förstår inte hur man kan reagera som du gör på det som "deejaywasp" skrev. Håller helt med Olof och "Tryggve", vet man redan "bäst" finns det väl ingen anledning att fråga?? Dessutom, de flesta 325 av 1988 års modell hade den lilla bakspoilern. (lilla M-paketet) Det var först med årsmodell 1989 som "stora M-paketet" blev etablerat. De flesta 88:or har fått det eftermonterat och är således inte från fabrik. Booze: Det beror på vad man lägger för betydelse i ordet "samlarbil". Jag tror nog att en original 325iM kan bli en bil att spara på i framtiden just med tanke på hur många som är sönderstylade. Att sedan inte värdestegringen blir som på en "klassisk" bil i stil med Ferrari, Lamborghini osv är en helt annan sak. |
|
Alla: Okej förlåt har väll vatt lite snäsig!!!!! Men nog säljer jag inte den under 28000. Mr Null...: Ok men det är fortfarande M-paket II GetawayHlm Länk |
|
|
Då blir det en samlarbil ändå. :-) Mr C |
|
-BeeMWe- |
Du får inte 28 papp om du inte har tur och är en av få E30 i ditt län, hittar någon bilkåt 18åring som nyss tagit körkortet, lägger upp mycket snygga bilder i annonsen och sköter säljsnacket bra. |
|
Jag sålde min Bmw 325ik 1987 för 40tkr för ett par veckor sedan. Den var dock lite modifierad... ;-) ///Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.