|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Har skaffat en utbyteslåda och konverter nu. Bytte bromsklossar och renoverade oken i helgen och passade på och skita ner mig ytterligare genom att krypa under bilen och kika på växellådan, och blev förvånad när jag hittade 2st runda hål rakt nedanför där oljepumpen i lådan sitter. Kollade i BMW-ETK och det stod inte vad dom är till för men det ska vara tätningsskruvar där, som av någon anledning inte fanns där nu. På dessa bilder har jag ringat in vilka hål jag menar: Länk Länk Upptäckte detta idag och BMW har ju inte öppet på söndagar så jag byggde en "pluggplatta" i syrafast och skar till en packning till denna, bilder här (lite kassa): Länk Länk Frågan är vad som händer när jag pluggar dessa två hål? Kruxet med lådan är ju att den inte driver framåt utan bara bakåt, inga missljud eller konstiga läten. Och detta hände plötsligt för förre ägaren, kan det har varit tätningsskruvarna som ramlade bort? Nu har jag ju iofs en utbyteslåda, men tänkte ändå höra med er här angående den gamla. suck...squeece...bang...blow...brilliant! | |
|
Inte helt säker men det ser ut som anslutning till en oljekylare till aut lådan. Men vad vet jag. påminner lite om hur det ser ut på e34ans aut. Att styla en volvo är som att sminka en Gris;) |
|
| Ska sitta givare för tändning där, men inget man behöver på en 528, men t.ex. 535 har en annan insprutning som behöver dessa | |
Paap Reeder |
Helt rätt Harry! Det är för givarna för impulserna ÖD samt Rpm till Motronic-boxen. På din 528 har du L-jetronic. MVH /// Paap R (Har precis bytt min låda på min 535:a med Motronic) |
|
Men som det ser ut i sprängskissen för e28/m30 så ska det vara tätningsskruvar här, så vad händer när det inte är det? Såg inget trevligt ut med två gapande hål iallafall. :) suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
Paap Reeder |
... tror inte det händer just nått. Jag skulle kanske skruva över en täckplåt. MVH /// Paap R |
|
ok. ska släppa sumpen o rengöra den o byta filter, täcka för hålen, fylla upp med ny olja och se vad som händer. Blir det samma som nu så byter jag låda o konverter. suck...squeece...bang...blow...brilliant! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.