|
|
|
|---|---|
|
Hur upplever ni komforten? vilka däckdimensioner kör ni med? alla för och nackdelar tas gärna emot tacksamt. :) kan tillägga att jag kör 90% av min tid på långsträckor...Svensk motorväg 30%, Autobahn 70% Ska man satsa på 19" fälgar ? tycker att det blir riktigt snyggt! Mvh Dragolito | |
|
Ja kör på 18" idag, hade 17" innan. Ja tycker inte de e nån större skillnad i komfort men betydlig skillnad i stabilitet i högre hastigheter. De kanske inte var svar på din fråga men lite info skadar aldrig :) ///Schumi |
|
|
Vad har ni för dim på däcken om ni kör med 19"? Just nu har jag 235/40-18 fram och jag tycker det är nära att ta i hjulhuset (innerskärmen) när man svänger fullt. |
|
storken25 |
Hade 20 tums hjul med 245/35-20 på min förut....fung bra, men exremt känslig för obalns och man märkte att man hade stora hjul pga trög accerelation. Skulle inte satsa på stora hjul om du äker mycket. Har nu 17 tums hjul och jag åker ca 6000mil/år och det fung mycket bättre. |
|
kör 265/30-19" fram - tar inte i någonstans men det finns & andra sidan inget ytrymme över varken innåt eller utåt. hade lite plats kvar inåt med orginal fjäderbenen - men nu är det kört på den punkten.. |
|
|
Ju mera Du kör ju större profil= Komfortprioritering Ju mindre Du kör ju lägre profil = Snyggt att se på men inte lika komfortabelt. Satsa på komfort på en bruksbil som nyttjas mycket! Min hobbybil har feta sulor inte min bruksbil... |
|
|
Sant mina R-däck 255/35-19" - sitter betydligt tightare än 265'orna på min bruksbil har jag 245/80-16 :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.