|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| håller på med en E30 -88 med en s50 b30 med en kkk31 h-profil stakar ,smidda male, köhler kammare, get plem med trattar, och autronic, oringat block,mm mm hoppas det slirar:) | |
|
detta pysslar jag med Länk "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
| Turbovulc; Vad är receptet då? Förutom Turbon.... | |
|
ett gammalt beprövat recept..se min signatur :) Sprutet får vi se till våren om det blir snik tillskottsprut eller annat dyrt beroende på vad jag prioriterar. |
|
|
Jag har fått min 2002:a att gå som det är tänkt i sommras, så nu ger jag mig på att få drivlinan att hålla. Dvs kraftigare mellanaxel och diffklump med diffbroms samt plastbussningar i hela bilen. |
|
|
bygger en e21 med m10 2l med 2002 turbokolvar. std topp fra 318i. garrett t3 turbo og ic fra 525tdi tror jeg. tengte ladda 1bar. volvo bremse ok fram. dette er en 318i, er det bare bolt on med skiver fra 323 og volvo ok? |
|
|
jag bygger ny bakvagn med m5diff och sviktaxlar till e28medbringare, breda hjulhus, bur mm och så ny M10 motor i min 02:a motorreceptet är längre vevstakar(M5 3.8) med oljekylda JE-kolvar, 1.8i-topp med andra ventiler, 316 dr schrick och lite allmänt småjox, Holset prototypturbo 67mm impeller 72 turbin och 16avgashus trycker genom 4 st mikuni 40 mc-förgasare via scaniakylare och avlastas med dubbla 40mm wg:s. msd tändsystem b.l.a. |
|
| Pitebo: hva er effektmålet ditt? Høres ut som den blir bra! | |
|
Jag ska köpa original navkapslar till mina vinterhjul :) Mvh Dragolito |
|
|
Draglito: vad är effektmålet efter den konverteringen? ;) skall inom en snar framtid vara klar med 335an. motor, växellåda från m535 e28, diff från okänd bil med 3.25/3.23 utväxling och diffbroms. kardan från 535an och 318 (samma tjocklek :D). supersvampiga dämpare men skall bytas till bilstein eller dyl. innan våren, ekonomin som student kräver visst planerande :p. motorn skall tydligen vara något lite extra enligt tidigare ägare (plural) så målet är att den ska orka över 250-gränsen. |
|
| m20b25 o-ringat block,stödgördel h profils stakar, högglans polerade insugskanaler. nybyggt insug, puls splitat grenrör (förhoppningsvis 60mm wg i furtal) get dump,lastbils ic model stor, autronic smc fördelarlös tändning säkert massa grejor jag glömt så jag fyller på om det behövs | |
| inget direkt effektmål, får se hur mkt jag vågar stressa i bänken, men 600hk ska väl gå hoppas jag... | |
|
Quibles: Vet inte och vågar inte gissa, efter navkapselmonteringen skall motorn bänkas då får vi se :) Mvh Dragolito |
|
| Dragolito: Tror du det finns nån bänk i svergie som klarar av att mäta upp den otroliga effekten du får efter ett sånt ingrepp? | |
|
adde_z : Tror du jag kan söka en utomlands om jag inte hittar i sverige? Jag fraktar gärna bilen i en container till USA om det behövs, :) Mvh Dragolito |
|
|
Dragolito: Ja jag tror nästan du får kontakta NASA eller nåt liknade så dom får mäta upp efekten! För ett par orginal navkapslar är inte att leka med! |
|
|
Jag ska försöka få lite ordning på M3an. Börjar med att komp. sänka och bygga nytt insug. Sen hoppas jag att jag har råd att köpa sprut. Annars blir det SMT en sommar... Ska bygga lite kolfiber inredning och allmänt snygga upp den, den rullar ju nu men e låååångt från klar. Länk Länk www.reptil.nu |
|
|
adde_z: Pratade nyligen med NASA och dem sa att det vart helt ok att lämna in bilen där MEN pga mycket navkapselfiffel (maffia) så ska inte navkapslarna vara monterade på hjulen, utan dem ska lämnas personligen av mig och 5 livvakter. Mvh Dragolito |
|
|
S50b30(E36 M3 motor) stödgördel, JE custom kolvar, Carrillo custom stakar,grövre bultar (m12) till ramlageröverfall, Schwitzer s400 turbo specad till 940hk, 2st 38mm tial wg, Putsad topp och större avgas ventiler. Säkert glömt nått men det e vad jag kommer på nu Mvh Limmet Www.Limmet.se |
|
| limmet: det låter som du kommer att få en vass kärra :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.