|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vore kul och veta va folk ska göra med sina bilar i vinter! Själv ska jag ge mig på att turbo-konvertera en 325a igen = ) | |
|
jag blir att köra med m20 nästa år med ! Det blir en 2,7l botten med stödgördel, o-ringat. i toppen blir det att sitta 300/300 kam med hårdare ventilfjädrar och titanretrainers , mm mm ! Hoppas ska kunna få ur nån mer hk än sist ! |
|
|
Jag själv ska börja riva i min 325 88 "4d sniksleeper" så smått (så snart garaget är färdigbyggt.) planerna är m50B25 med PT SC-61 snurra antagligen med megasquirt&EDIS 465cc spridare osv.. har idag börjat ta fram flänsar till insug och avgassidan mm.. så lite konkurrens ska du allt få! ;0) |
|
| Hur mycket ska du ladda? | |
|
535 -E34 med Garret TA51 |
|
| Jag ska åka och köpa en s50b32 eller b30 till veckan som ska rivas och venolia kolvar + h profil stakar ska i under vintern eventuellt så blir det en riktig raceturbo 990cc spridare som styrs av ett autronic. Allt detta i en gammal 1602a med fyrlink och pg automat låda. | |
|
Jag ska köra med: Orginal, renoverad bottendel+ o-ringad+svarvade kolvar Pulssplitt grenrör Holset HX40 Enem Z45 turbo-kam Mira frästa sätten och svetsade kylkanaler i toppen Prospark, bränsle/tändning Någon trevlig intercooler har ja inte hittat ännu! Hoppas kunna få ut 450hk! |
|
|
Jag hade tänkt få igång min e30 320 4d.. Jag ska köra med: Renoverad bottendel +svarvade kolvar +oringat.. Pulssplitt grenrör Garret GT37 Elak kam från accracing, har ej frågat om några värden på den, men den ska fungera fint mellan 4500 till 7500, 8000 rpm.. Portadtopp samt mirafrästa säten.. Scania intercooler... Styrsystem vet jag ej.. Målet är att åka en 12:a Vart köper du ditt prospark christian? Målet är att åka en 12:a |
|
| Wufee: Hittade ett begangnat för 10.000:- | |
|
BUDGET!!! kommer bygga en turbo spis av en m20b20 allabudget, så mycket snik de kan bli, inte äns lyfta locket, ladda tills nått går sönder o då e jag förhoppningsvis klar med en m20b25 turbo motor, lite mer seriös. mål: lära mej mer om turbo o spikningar =) mvh erik Jakobsson Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Hehe, det blir nog rätt kul fast det är snik = ) Sen gör det ju inte så mycket när det väl pajjar!! | |
| Christian: Jaha ja.. Vissa har ju tur ;).. | |
|
håller på med en M535i som är helt rostfri 1 tidigare ägare skall lackas Racinggreen, det som är gjort är. fått på bromsar från 750, 4kolvs fram och 750 bakok och 750 bromscylinder. M5 3.8 fälgar 8 o 9 tum utan kåpor. bilstein-sprint dämpare o hårdare fjädrar gjorda för 635i. har fixat kolvar o vevstakar från 745i på väg hit just nu. motorn nerplockad för byte av lager o dylikt. blocket skall iväg och få pyramidringar nerfrästa i veckan. portad topp o mirafrästa säten Det som skall köpas är ny kam från Enem, hårdare ventilfjädrar. få tag i en hx55a, bända till ett grenrör och ett insug. köpa ett sprut lutar mot nått från DTA nån som har erfarenhet av det? hoppas på att ladda 1.7-1.8bar och få ut bilen till juni som senast. Website på väg. |
|
| 320 -88 med m30b34 och turbomatning är under uppbyggnad. | |
| Fixa lite bilder sen hörrni! Det är alltid kul och se = ) | |
|
Se länk nedan: Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
|
>Christian.-hur mycket jag tänkt ladda? -spelar väl ingen roll så länge jag får den effekt jag är ute efter?. Ska antagligen köra MLS-packning och avarvade kolvar siktar på 8,0 i grundkomp. 1,2-1,3 i ladd kanske.. ;0) |
|
|
fick junte ut min nybyggda i sommar så ja kämpar på med den:) breddad e30 med s50... men d mesta är klart nu, sen under vintern blir det att hänga på en t04, 50mm wg, å lite annat smått krimskrams... å låååågt laddtryck.. å ev en hela fronten i kolfiber:) skärmar, huv, front, ögonlock å grill list.. Länk |
|
| Lycka till med din kärra... Den är så jävla grymt snygg! | |
|
haha d borde den ju va, har ju jobbat ända sen förra nyår på den;) men tack du Länk |
|
|
jag köper mest prylar, vette fan om d blir nån bil, men balla grejjer i hemmet blir det iaf =) coolt me racetank å okapad lastbil ic på balkongen,moccaratt på golvet, nån som känner igen sig =) blir ju grymt å skruva in allt i bilen sen om den blir klar iaf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.