AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
828

Chip till 740 -95 ?

3t
13
3tum
740i-95
har sett i annonser på blocket att folk som ska sälja sina bilar ( 740 E38 ) har skrivit att dom är chippade , vart får man tag på ett sånt ??
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
it`s fun har billiga chip till din bil, men jag tror inte du kommer att känna någon jätte skilnad mot innan. Länk

///Johan
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Finns det nå bevis för att chippet ger någon effektökning över huvudtaget? Bromsintyg före/efter chippning?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Qvarnis, finns det riktiga effektmätningar som bekräftar reklamsiffrorna i effektökningen?

Den artikel som du brukar hänvisa till (från Bilsport) är av mycket tveksam journalistisk kvalitet....det är bara en sammanställning av olika trimchipförsäljares reklamangivelse!

Mig veterligen finns det ännu ingen som har presenterat en oberoende effektmätning som bekräftat att effektökningen skulle ligga ens i närheten av vad chiptillverkarna brukar ange till sugmotorer...

De enstaka effektmätningar som jag har sett som har visat på effektökningar, har uteslutande samtidigt innefattat mekaniskt trim utöver trimchipen...svårt att veta vilka åtgärder som ger effektökning i sådana fall.

Skulle vara kul om någon äntligen lyckades presentera dessa opartiska och någorlunda vetenskapligt utförda effektmätningarna som kan bekräfta reklamtexternas effektökning i BMW:s sugmotorer vid montering av trimchip, som åtminstone jag skulle vilja se!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
För några år sedan hade min farsa ett racingteam ihop med ett par gubbar och körde SLC med en 4.0 liter BMW v8 i en bmw 318 kaross .

Den motorn bromsades vid två olika tillfällen med ett flertal olika chip. med sportluftfilter , raka rör och ett chipsom gjordes speciellt för den motorn vart effekten 315 hästar. jag har kvar alla utskrifter från bromsbänken någonstans , iaf. så menar jag att det är rätt menlöst att chiptrimma , men vadå.... vill man ha några få hästar extra som en kul grej är det ju helt klart värt några tusenlappar för ett chip.

"Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.