AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.268

Köpa E46 Cab eller coupe?

Hej alla bmw-tokiga...
Jag sålde min 330 i augusti. Förmodligen det dummaste jag gjort för nu suger det ordentligt efter en ny!
Jag har funderat på en M3 02-03 men slått de tankarna ur huvudet då jag inte "vågar" efter allt som står om motorn på forumet.
Det jag har hittat nu är en 330 cab med hardtop, imolaröd II -04 1200 mil. Den har i stort sett all utrustning man kan önska sig, dock ej nav.
Den andra är en 330 Clubsport, samma mil o pris, Estorilblå. Även den en 04. Den är fullsmetat med utrustning såsom navi-professional etc.

Jag är ganska kluven om vilken jag skall välja så jag vill att ni skriver vad ni skulle göra, synunkter, andrahandsvärde etc..

Långt inlägg men men,,,
//Marcus

Philly
fan, ta den estorillblåa, MKT fetare! hade jag valt iaf!

BMW 4 life
ingen mer som har någon synpunkt???
Harm: Om du har ekonomiska förutsättningar att skaffa M3E46 så tycker absolut inte du skall tveka pga de som skrivits om motorn på forumet. Felprocenten är VÄLDIGT låg på m3or med mekaniska problem. Bmw tar sitt ansvar genom att återkalla berörda årsmodeller osv.
Du har dessutom iregel en maskinskade garanti via ditt försäkringsbolag upp till 10 k mil.

Angående 330: Gillar man Clubsport utförandet så hade det nog varit bilen att välja. Jag personligen tycker den har en Ap-ful vinge samt att de där tiläggen längst ner på spoilern skämmer den annars så stilrena m-sportkofångaren.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
HARM: Vad är du ute efter? Med cabben får du in de 5 dagar sol vi har i Sverige, och att åka öppet är väldigt speciellt. Du får också en bil som håller värdet något bättre än coupen. Dessutom är ju färgen väldigt snygg ;)

Coupen är en mycket sportigare bil, snabbare och tystare. Du för förmodligen inga större problem att sälja en bil som är så bra välutrustad och i den snygga färgen.

Sen är din rädsla att köpa en M3 -03 överdriven. Problemen med M3ans motor är koncentrerade till en viss period och köper du en 03 ska du inte ha några som helst problem. Och det är en otrolig bil.

Har du råd köp dig en -03 M3.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Alltid den där wendtan som är sekunden före :)
Ingen mer som har några tips/råd??

"BESLUTSÅNGEST"

Livet börjar vid 9G...
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Jag föredrar rent allmänt Coupé framför Cab... men du står inför ett svårt val ja...

----
Min Bimmer: Länk
Agge
Tycker du ska klippa en cab. Känslan av att åka nercabbat är helt underbar och då glömmer du nog rätt fort att coupen är marginellt snabbare.

Mvh
//Agge

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tycker cabben är läcker, och har du hardtop, så har du ju en coupé med, nästan.

BMW CS #5206
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag skulle välja cabben, men jag är ju lite färgad iof. Att ha möjligheten att cabba ner på våren sommaren hösten är oslagbart. Med hardtop har du dessutom en fullgod vinterbil också..
Fördelarna överväger nackdelarna tycker jag. Den tyngre och mindre vridstyva cabben kommer kännas BRA nog ändå. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.