|
|
|
|---|---|
| Vid oljebyte så gick bulten av när jag skulle spänna fast den, verkar ha varit defekt bult eftersom jag knappt spände den. Hur mycket jobb är det att få av oljetråget och hur gör jag ? Eller är det bara att lämna in den till verkstad. Jag har ingen lyft och begränsade resurser. | |
Mattan |
Mycke jobb me o ta ner tråget. Prova och knacka den baklänges me en körnare. |
| Om man spänner för hårt är bulten tillverkad så att den ska gå sönder innan gängorna i tråget förstörs. | |
| Ska lämna in den till en hemmapulare och se om han kan få ut den. Går inte det får han svetsa ihop hålet och så får jag byta tråget vid nästa service. Hur mycket tar BMW för att byta ut tråget ? | |
Mattan |
Vet ej! Men motorn måste lyftas om jag inte har helt fel för mig. I och med skallen e borta, så borde de inte va nån spänning i bulten och då borde de va ganska lätt o få ut den |
|
Inte behöver du lämna in det,bulten är ju ihålig så ta en mejsel som du knackar in lite lätt i hålet sen är det bara att skruva ur. mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
| Tack för hjälpen, jag får hoppas att det löser sig | |
|
Ännu bättre än mejsel, är ett långt torx-stift. Välj ett som är något större än hålet i bultdelen som sitter kvar och knacka i det försiktigt. Sedan är det bara att gänga ur hela paketet med ett spärrskaft eller liknande. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Gör precis som "trucker" säger. Enkelt o bra. Funkade för mig oxå... Mvh //Fredda |
|
| Det löste sig, pluggen kom ut med ovanstående förslag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.