|
|
|
|---|---|
|
Jag har en -98 520 Touring där jag igår såg att "bromslysrampen" (vet ej vad den heter) i övre delen av bakrutan hade släppt och hängde på trekvart. Vid koll så fungerar hela rampen alldeles utmärkt men det som har hänt är att det röda glaset/plasten har gått sönder och därmed så håller inte skruvarna upp rampen. Finns det någon som vet om jag kan köpa nytt glas/plast enbart eller måste jag köpa en helt ny ramp? Det ser ut som att man monterar rampen genom att skruva dit den genom hål i rampen för att sedan sätta dit clips som täcker hålen. Inifrån ser det ur som att dessa clips går att nypa till så att de hoppar ut igen vilket då skulle göra att det går att byta enbart plasten/glaset. Såg något om det hela på forumet via sök-funktionen men då var problemet att den var helt död så det passade inte riktigt på min fråga. Mvh Johan | |
|
jag vet ej hur det ser ut där det är sönder. men det JULA säljer en sorts bak glas rep.sats det skall gå bra att reparera baklyse i plast detta är det du behöver ???????? MVH fonseca fonseca |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.