AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
984

suflettproblem E36 cab

Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Kan sufletten fastna på en E36 cab om man frigör motorerna på den? Om det är möjligt, vad kan orsaken vara? Hur vanligt är det?

Jag vet att den funkade perfekt innan en person drog i den spak som sitter under baksätet. Efter de öppnade den bara i "först steget, sen var det stopp. Helautomatisk elcab. Det symtomet är detsamma som att den behöver en initiering. Men nu påstås att suflettet fastnat helt och inte kan dras ner manuellt i "frigjort läge.

Önskar verkligen svar på detta
Zigsauer:

Länk
Länk
Länk
Länk
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Motorerna är frilagda men man får tydligen inte upp luckan där sufletten viks ner. Finns det någon speciell spärr för luckan?
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Jag åkte och köpte tillbaka bilen som jag sålde. När jag kom hem fixade jag sufletten. Motorerna var frilagda. Jag satte tillbaka dem. Sedan skruvade jag vid insexskruven där nödöppningen sitter. Efter det drog jag ur polerna til batteriet. När jag sen satte tillbaka polerna testade jag att köra sufletten

Den funkade perfekt. Jag ringde köparen och erbjöd honom att köpa tillbaka bilen nnu en gång.

Jag åkte 65 mil och hämtade bilen för att fixa detta. Måste säga att en sådan garanti har man nog inte på en bilfirma.

Vad gör man inte för en BMW broder.

Det lustga är att man på BMW verkstaden trodde detta skulle bli väldigt dyrt.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
det var inte så att ni kollade på cabmotorerna samtidigt som ni försökte öppna cabluckan? Det går inte att ha bagageluckan öppen samtidigt som cabluckan för då slår de ihopa och det är obra för lacken.

En lucka i taget!

/Patrik

/Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096

Länk
Zi
250
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Nej bakluckan var stängd. En av motorena var nog frilagda. Jag satte tillbaka dem och drog ur batterikablarna.

Efter det funkar caben erfekt. Konstigt att BMW i Lund inte grejade detta måste jag säga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.