|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525i -90 med den "lilla" färddatorn med klocka, datum och temp. Är sladdarna dragna för att koppla in en "stor" dator då? Jag vet att upphängningen skiljer sig men jag undrar rent elektriskt om det bara är att plugga i kontakten som redan sitter där? BMW 525i -90 | |
|
Kolla in Länk eller använd forumets sökfunktion, frågan har varit uppe förr. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Det ska bara vara att byta, det som du måste göra är att modifiera ramen eller byta den till en som har haft stora färddatorn. Den är djupare.. Men läste om många som skar av den lilla, iomed att det finns en spärr så behöver man inte byta den utan vara skära av den från den lilla.. MvH Fredrik |
|
|
Jag fick till det.. jag fick brygga sladdarna till pin 9 och 17. Och jag använde metoden att bara skära av bakstycket till hållaren på plats! Nu fattas bara att kalibrera snitt-förbrukningen. :) Tack för tipsen. BMW 525i -90 |
|
| var det krånglit att få ditt den nya blinkersspaken?? | |
|
nej det är tokenkelt, se bara till att spaken passar din bil, det skiljer lite på spakar för bilar med och utan airbag. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Jag Har inte satt dit spaken än, ska göra det. Har fått tag i en från en M5:a men det borde ju vara densamma.. den såg lika ut i alla fall, och det va med airbag i den. |
|
|
Det beror på vilken årsmodell det är. Sök, jag har tidigare skrivit om vilka varianter som finns och var de passar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nej, jag har inte fått dit speken än.. jag hade tagit spaken från en tidig 325 e36 utan airbag men sladdarna var för korta.. Saknades även en liten svart kontakt men den vita kontakten såg ut att stämma.. Får se om jag pallar modifiera. Vad fyller den svarta två-poliga kontakten för syfte? Funkar kanske iaf? BMW 525i -90 |
|
| Sitter i samma tankar och undrar på vilken dator man kan koppala in i 525tdsa -93 har ju inte checkcontroll. har nu den lilla med yttertemp och klocka. | |
|
Sprängarn: Till din bil är det en annan färddator än till de med checkkontroll. Sök, jag har beskivit dettta tidigare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ignorera min fråga angående blinkerspak, fick tag i en från en e32 som passade och funkar.. BMW 525i -90 |
|
|
Jag har en fråga: Passar stora färddatorn från en e32 i en e34? Mvh |
|
|
Ja. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.