|
|
|
|---|---|
|
Undrar bara om någon haft samma fel. Vid kallstart pendlar tomgången. Den bliri vanliga fall alldeles stabil långt innan motortemp når arbetsläge. Har aldrig varit något problem i sig,men det vore schysst att veta vad felet är. | |
|
Hur många varv pendlar den imellan? //Schnitzer |
|
|
500-1100 cirkus... mellan några tummar och pekfingrar. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
Ok, har ingen aning om vad det kan bero på. Min ligger på 700-800 rpm. Efter ett tag så går den ner på 550-650 rpm. //Schnitzer |
|
| Det borde finnas 1 (2) tomgångsmotor(er) som kan strula. Då brukar tomgången vandra (i alla fall i "vanliga" bilar). | |
|
kan garantera att det inte är tommgångsmotorer(na),för det finns inga!.kan finnas många orsaker,men börja med att kolla om insugnings gummi packn. läcker,den kan man få liknande probl.ta bort täck kåpan på motorn.starta motorn när den är kall låt den gå ca 1min spruta sedan startgas där insugn.rör går in i toppen,läcker det märks det omedelbart på varvtalet(ökar).akta så gasen ej kommer på grenrör eller kommer in i luftmängdmätaren.(kan paja då). torsk på v12 |
|
|
hmm Det jag sökte råd om var att den gick ojämt kanske första minuten. Sedan gick den jämt.. Så om den skulle gå en minut så vore det för sent. Just går går den inte als jämt :( Återfick tidigare beskrivet problem, men inte precis lika hemskt. Känns som den går på 8 cylindrar nu iaf :) Det första "problemet" med ojämn gån var alstå enbart vid start om bilen kall. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
prova precis när du startat då,men det kan vara svårt att urskilja om den pendlar mera pga gasen . torsk på v12 |
|
keso |
12 e en dubbel 6 så det sitter kallebrerings anordning under en massa saker vid motorn det går ej att fixa själv det är enkelt ingea delarbehövs men BMW tar 4-5000 tusen kronor Keso |
|
Såg att gamla tråden dök upp igen. Problemen är nu åtgärdade och det behövdes båda bytas lambda och insugspackingar på cyl 7-12. Insugpsackingar gick på 4 kkr och arbetet var rundt 8 timmar för packingsbytet på BMW. I efterhand funderar jag på om borde bytt på båda sidor...Andra sidan torde vel börja dra tjuvluft snart också... Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.