|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar om någon vet nåt om denna. Bilen är en Röd Alpina B10 -85 med Hartge 18" fälgar. Och vita blinkers runt om Varför jag frågar är för att en bekant till mig jobbar med han som äger bilen och jag har pratat med honom om att köpa bilen och det verkar inte omöjligt. Nu vill jag veta om någon vet mer om denna. Har tyvärr ingen bra bild på den, men bilen finns på länken nedanför. Länk (Titta på Bmw E28 i vänstra raden. är den bilen som kommer upp.) Tack på förhand. Fredrik | |
|
Det är en rar fågel! 261 PS/345 Nm ur 3,5-literssexan är ganska trevliga siffror för den lätta E28:an. 77 exemplar byggda, lite 'i skuggan' av den snarlika B7 Limousine (Turbo-modellen som på sin tid var världens snabbaste, seriebyggda fyrdörrarsbil - 300/320 PS utan/med 'Dampfrad' dvs ställbart laddtryck). B7 E28 byggdes i 278 exemplar, så B10 är klart ovanligare! Är bilen i skapligt skick och du kan få den till vettigt pris - köp! Synd bara att den inte har originalfälgarna, det drar ner priset med gissningsvis 10-20.000 kr. /// Gunnar E. |
|
haimaul |
Undrar om det inte varit ett reportage om just den bilen i nån svensk tidning det senaste året. Möjligen Bilsport men jag minns inte. Någon? __ When in this charming car, this charming man... |
|
Om det nu är den jag tänker på så har den har varit med i Bilsport, inget reportage, men väl på en bild där han provar effekten på en portagbel bromsbänk på nån racerträff. Sen har jag för mig att jag sett samma bil i 4 st olika små filmer på DC++ där det eldas däck för glatta livet! /markus |
|
|
Är det möjligen samma bil som det talades om här: Länk -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| en kille i värmdö som har den! så jävla fin! | |
|
Vid min vetskap så är det bilen, det talas om inte en äkta Alpina,, dock inte säker på mitt ord i detta fall. Men enlig rykten ska det vara en ombyggd bil. |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Håller med B10Alpina, ser inte ut att vara en äkta Alpina. Mig veterligt så sitter det inte M-plastkit på Alpinas E28:or, men kan ju vara ditplockat i efterhand. Behöver inte vara mycket sämre bil för det, en E28 med lite effekt är alltid roligt. Bert-Ola BmwCS #2423 |
| nej det är ingen äkta | |
|
Har filmen på datorn när han gör ringar i en korsning Med Vänliga Hälsningar Jonas |
|
|
Har även varit ute på PowerBörsen för båt år sedan, men jag tror inte den bytte ägare... Länk |
|
| för 2år sen skulle han ha minst 60K för den sen förra året såg ja den till salu för 33 den har bytt ägare nu | |
|
Det är ingen äkta men fin är den. Nej, den har inte bytt ägare han har den kvar. Sök på buroutofhellas, där är den med på ett hörn, Länk har för mig att den fanns där. Finns en 2:a också men den jag inte lägga ut :) |
|
| Står registrerad som en M535:a i bilregistret.. Samma ägare sen -98.. | |
|
Har pratat med han och han vill byta den och 120.000:- mot min alpina B7 turbo. är det värt det? är juh trots allt en B7 turbo som det bara finns 254 + 36 kat. bilar. |
|
|
Jag skulle ALDRIG byta bort en B7 Turbo, om den inte är ett vrak eller om det inte är så att du vill få loss pengar till något ännu intressantare (vad nu det skulle kunna vara), förståss. Speciellt om "den röda" inte är en äkta Alpina. Himla trevliga bilar du har förresten, ungefär sådär vill jag att min vagnpark ska se ut "när jag är klar". mvh Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;) |
|
|
Crazy_guy: E d du som har den gröna som va med på Gävleträffen ett år? jimpa |
|
|
Ja det var min som var där. |
|
| ok, så stefan äger den fortfarande, jag som hade hört fel då, man kanske skulle ge han ett bud =) | |
|
Crazy_guy: Va inte du ute efter att sälja din B7a? Då e väl inte d ett så dumt byte, den röda e ju ganska fin. jimpa |
|
|
Brukar se den när han är och hälsar på en av minna grannar här. Mycket fin bil! ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.