AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.446

528-96 16.000 mil

Sida 3 av 3
Runt 50-60 kan man nog generalisera och säga alla E39:or oavsett motorstyrka.
Troligen ännu lättare attt hitta skabbiga 520-523.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nån krake på BMWpower måste isf. rent statistiskt sett köpt en 528i e39 för 60' (med förutsätningarna som tidigare).
Eller hur?!
Kan vi inte efterlysa den personen? :)

//Marin

Jag ansluter till BjörnB och Marin,

Snälla tipsa mig om vem som släpper en 528;a med 16' mil i normalt skick och dokumentation för 60' kr !

Jag köper osett !

(Sålde min 528i -96 med 19700 mil för exakt 1 år sen. Fick 97' för den.)

Henrik
Jag är mkt intresserad av en bmw 528 för 60 lök :).
LÅTER ALLDELES FÖR HÄRLIGT FÖR ATT VARA SANT

**FINNS INTE ENS 528 I TYSKLAND FÖR 60 LÖK(16-20000 :) **
det måste blivit fel av prislistan.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Länk

Det här är min pappas bil som han/vi sålde idag. Det är en -96 (felskrivning i annonsen). Totalt fick jag ett 15-tal mail och telefonsamtal, dvs. intresset var ganska OK tycker jag. 2 kom och tittade på bilen.
Skicket var normalt för miltalet och årsmodellen (lite lackjobb på hö-framskärm och stötfångaren bak var enda anmärkningen). Med det fixat så är bilen i mycket gått skick optiskt och mekaniskt.'
Den första bjöd xx' och åkte billös tillbaka till Sthlm., den andra betalade mer och fick ta med sig bilen :)
Panelen är nu välkommen och att gissa slutpriset.
Facit på fredag.

//Marin

//Marin
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Gissar på 78.000:-
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag gissar på 85.000.- Optimistiskt, eller hur!?

Mr C
andha45
Kul annons... Snygg bil.
Marin,

om jag läst Blocket lite mer noggrant skulle jag absolut värderat att köpa bilen, såg välvårdad ut.

Mvh
Svante
andha45
Fast det där med ägd av 60+ skulle inte imponera på mig. Den utläggningen skulle skrämma bort mig. För det första står ej hur många ägare det är i Tyskland. För det andra är det bara den som har haft den 03-04 som är 60+ (kan alltså ha ägts av en 18-åring innan). Onödigt att dra igång såna resonemang i en annons. Likaså verkar ju bilen ha stått nio månader i rad när ägaren är borta i Spanien...
Alltså köpte pappa bilen, fast han visste att han skulle resa bort 8månader per år.
hehe..
:-))
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Paranoida inlägg undanbedes (liknande Pistolas).

Flygpriserna sjunker för varje månad och om man har en bil till i landet dit man reser, så behöver man inte en till.
Jag äger idag 3 bilar. Porschen står i garaget minst 330 dagar/år.
Gör det mig till en lögnare?

//Marin
andha45
Det var nog ingen som trodde att du ljög, bara att det kan ge ett märkligt intryck att snurra in sig i resonemang kring vem som haft bilen, vem som satte på olika saker, varför den säljs etc. Risken är att det slår tillbaka på en själv som säljare...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
När jag åker och kollar på en bil brukar jag fråga varför bilen ska säljas, dock mest för att kolla reaktionen från säljaren, tjänstebil och studier verkar vara vanliga orsaker, har dock mycket svårt att tro att det verkligen är orsaken i många fall...

I bland får man mer ärliga svar i stil med "ska byta för att jag är less på den och ska köpa nyare"..

Jag tror bilen gick för 77kkr...

Marin, skriv gärna vad de andra, lägre buden låg på.
andha45
Jag föredrar att vara ärlig, det brukar gå hem.

När jag berättade för köpare att "jag brukar köpa bilen när jag är på tjänsteresor i Tyskland, sen säljer jag efter ett halvår för ung. lika mycket som jag gav, tyckte de att det var förtroendeingivande och smart".

Alltför långa utläggningar om bilens historik i annonsen tror jag får en negativ effekt. Det är som om säljaren försvarar sig innan man har kontaktat honom.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Såld för 82 kSEK.
//Marin
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Billigt:))

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.