|
|
|
|---|---|
|
Hej :) Ska kolla på en 528 sedan e39 från 1999, 9500 mil. Den verkar enligt bilderna vara välvårdad och nuvarande ägare (privat) verkar vara en vettig människa . Ingen snorunge m.a.o. Bilen är importerad för 2.5 år sedan och enligt säljare så är alla papper i ordning, bilen är fin etc etc. Jag har sökt på forumet och skrivit ner det mesta man bör kika på men ni kanske kan komma med lite råd så man inte glömmer ngt viktigt? Man vill gärna göra bra köp och inte få en slutkörd häck på nacken. Alla papper fanns enligt säljaren och han hade inte emot att jag grävde i historiken (ringa runt) samt hissa upp bilen mm för nogrann kontroll. Om bilen ser/går bra ut, serviceboken stämmer enligt "importguiden" och jag får en allmän bra känsla så har jag tänkt o göra DIS test innan köpet, samt fråga Bmw ÅF om bilens historik (det där för 200:-). Som sagt kom gärna med förslag och tips som kan få mig o bounca tillbaka till Bmw igen och göra ett "bra" köp :) tack! | |
stefannorr |
Beställ furzuiegbrief gratis från besiktningen eller rättare sagt vägverket,dom hjälper dig med varr bilen vart reggad i Sverige o därifrån kan du be att få ett fax eller briefet hemskickat gratis!!..sen som du sa läs av mätarställningen och kolla serviceboken nogrannt...sen är de ju dina egna intryck som gäller om bilen..utsida insida motor körning m.m.... |
|
Oki. Han är den enda ägaren i Sverige. Var privatimport för 1.5 år sedan. Ska kolla med VV. thx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.