|
|
|
|---|---|
|
konverterade min 750ia till manuell växellåda,faktiskt en ganska enkel prossedur om man har lite tid över.. nu är det så att allt funkar fint förutom en liten sak.jag får alla möjliga felkoder om den gammla automaten(kan bero på att den saknas)som gör att bilen stryper motorn så att den inte gasar,,snart sätter jag dit gasvajrar och slänger displayen ut genom fönstret,,finns det nån kabel eller nånting i kabelhärvan man kan koppla om,dom finns ju med manuell i 850 så det måste gå på nåt sätt,,sen en fråga till,,vart sitter styrdatorn för automatlådan???? Dressa | |
|
Det lät konstigt.. när jag mixtrade med min växellåda och inte hade den inkopplad så sa den bara "getriebeprogram" men motorn gick kanon endå! Lyser EML? kan tänka mig att det är potentiometern till gaspedalen som du "komit åt"... West Coast Räcers | Länk Länk |
|
|
skuter jag tillbaka lådan under bilen och kopplar i kontakten svarar bilen på gaspådrag några gånger innan en annan felkod kommer,då är det bara att starta om så svarar den några gånger igen osv osv,kan bero på att den känner av lådan men att den inte kan mäta rotation på axlarna .. Dressa |
|
Paap Reeder |
...Dressa var det "mitt" svänghjul du använde?? MVH /// Paap Reeder |
Paap Reeder |
Dressa! Om du inte har måste du fixa fram ett kopplingsschema. För mycket att beskriva i text men OBC + Aut range switch + instrument cluster vehicle speed autput + electronic transmisson control unit "hänger ihop". Om du inte hittat boxen ännu kan ju en chansning vara att jacka ur den. Vill minnas att den sitter ovanför handskfacket ... är inte säker. MVH /// Paap R |
|
Vet inte var den sitter i 750, men i min 850 sitter boxen till aut-lådan i det högra batterifacket bak i skuffen! //Pacman |
|
| Är ganska säker på att den sitter vid högra "fotpanelen" på passagerarsidan. | |
| Dressa!Vad använde du för låda o koppling? | |
|
svänghjulet från paap reeder satt som handsken,,växellådan från en 728i-77 med lös sprängkåpa,en ford mustang 11" koppling med lammel från bmw 730 i v8,snabbt beskrivit..lite modifieringar här och där.. Dressa |
|
|
Bytte code plug til man. koppling(bmw 850), se under 299 960 km på denne linken. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.