AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
420

525iXA Touring -95

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
executivepaket. Nästan fullutrustad. Allt utom farthållare. T.EX. Klimat, 2x takluckor, 4x elhissar, 2x sportstolar, 2x airbag, bmw professional soundsystem med cdvxl och mycket mer. Nylackad och ny automatlåda nov 01. Fullservad. 24000 mil. Fräsch. Import 00 från Belgien

vad kan den vara värd?
Hej,

svårbedömd bil....har den stolsvärme och farthållare...ingår i Executive pkt eller? I tyskland brukar det finnas stolsvärme med sportstolar...men ifrån Belgien. Din bil har nog en liten, men intresserad målgrupp skulle jag tro, 4wd ger bra vägegenskaper men är förknippat med ökad förbrukning och eventuellt dyra reparationskostnader. Min bedömning blir i ett stort intervall. 80-120', många mil kan avskräcka...samtidigt som bilen är välutrustad och har 4wd vilket tilltalar norra delen av vårt land.

Vill önska dig lycka till med din försäljning hursomhelst!

Simon
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Glömde att skriva att den inte har värmesitsar, viktig sak för vissa antar jag. Var dock inte så viktigt för mig eftersom att jag har värmegarage.

Den är för övrigt oxfordgrön och har träinredning och beige läderkädsel. Otroligt läcker bil med andra ord.
Nypriset var uppskattningsvis runt 500000:- om den skulle ha varit såld i Sverige, har iof ingen påverkan på en begangnad bil.

Tack för svaret Simon, nån annan får också gärna komma med en åsikt

Hejsan Deimos,

det där med stolsvärme kan vara mycket kinkigt att inte ha...min förra bil (530i 93:a) hade inte det....gav upphov till problem att sälja den minst sagt....

Simon
Visa användare
605
göran
525ixt-94
personligen offrade jag värme i stolar
för sportstolar i lädur.
Kylan löser jag be sittlappar i renskinn
som ligger i skålningen när stolen är kall.

Att fixa E34-standard-stolar med värme borde
var enkelt (har 2 i källarn själv), men sport-
stolar är svårare.
Kör man långt så offrar man värmen för
sportstolarnas överlägsna komfort.

Alla som kört min iX nu i vinter gillar
verkligen hur den tar sig fram på hala vägar
(trots kassa Blizzard-däck)

Viktigare är stolvärme:
Om du ska sälja den till en norrlänning så
måste du ha motorvärmare + kupéuttag.
(lr iaf prisuppgift på dito)

/göran,
vintermannen/
Bra att du vaknade till liv Göran...det var ett tag sedan jag såg dig på forumet. Eftersom du själv kör en 525 ix borde du vara lämpad att värdera bilen. Själv tycker jag att den är svårvärderad.... Hur är det förresten är det någon snö kvar i norr? Här i Östergötland är nästan allt borta nu....

Simon
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Hehe... Det där med att den är att ta sig fram på hala vägar stämmer väldigt bra... för bra. Så bra att man glömmer att det är en vanlig bil. Jag gjorde ett litet besök i diket i helgen, ett rådjur på vägen orsakade att jag var tvungen till en kraftig inbromsning, om man nu kan kalla det för inbromsning, jag har nämligen också slitna friktionsdäck på fälgarna. Det bara gled och gled och snart skar det det högra framdäcket ner i diket och in i snön på sidan av vägen, snön yrde och där stod jag med spinnande hjul. Bara att ringa efter bärgning. Tur att det fortfarande fanns en massa snö som dämpade, inte en skråma på bilen, inte ens en repa. Rådjuret klarade sig också undan med blotta förskräckelsen.
Vill också välkomna Göran, och därmed även gräva ned stridsyxan ifrån tidigare inlägg! Det var ett tag sedan...

Angående 525:an tror jag den betingar ett betydligt högre värde än en vanlig sådan...milen sänker nog andrahandsvärdet en del men jag skulle tippa på 80-90'
Visa användare
605
göran
525ixt-94
tack för välkomnande,
ibland räcker inte tiden till
därav frånvaron.

Värdering,
beror på skick och plats.
Jag betalade drygt 100' för min,
men den hade gått lite mindre.
Man får bättre betalt för 4WD i norr
då efterfrågan är större.

Att man glömmer av sig är sant,
bromsarna blir inte bättre av 4WD.
Dessutom kan effekten av motorbroms på
framhjulen spela en lite spratt när et
är ishalka.

Vi har vinter igen i Norrbotten sen några dagar

/göran,
vintermannen/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.