|
|
|
|---|---|
| Tänkte byta olja i motorn, diffen och växellådan på en 320i -89. Vilka verktyg krävs och vilka storlekar? Tänkte åka förbi biltema och shoppa lite billiga grejer! Mycket tacksam för svar, så jag slipper stå där med en uppsättning felaktiga verktyg... | |
| Växellådan är 17mm insex om jag inte minns fel. Det är det enda som jag har i minnet. Finns säkert andra som kommer ihåg resten. | |
|
bakaxeln då, vad använs för verktyg då? och vad ska det vara för olja, diffad eller utan diff. vet att min rymmer 0,9liter men vet inte om min är diffad eller inte. |
|
| ska tillägga att det gäller min 320i e30 -88 | |
|
Jag fixade nyss med en diff som hade lammelbroms.. det var en 10mm insex till bultarna för oljan. och det gick i 1,7L i min, antar att det är lite skillnad på stora och lilla diffen.. Mvh Erik |
|
|
Till oljepluggen 17 mm hylsa. Tilll växellådan 17 mm insex som tidigare sagt. Till diffen (vanlig, ej bromsad) vill jag minnas att det även var 17 mm insex där. Mvh Trotz |
|
|
på min var det som sagt 17 hylsa på maskin 17 insex på lådan samt 12 eller 14 insex på diffen(tillfällig minnesförlust!) JJ |
|
| på min var det 10 insex på diffen, lilla lamelldiffen. | |
|
nån om har koll på vad det ska vara för olja i bakaxeln? diffad resp. odiffad? |
|
|
Jag tror att det fungerar med olja för diffbromsad låda i alla. men jag vet inte..(någon annan som kan verifiera) kolla med bmw, mekonomen eller dylikt.. Som du kanske vet så har nästan alla bilar diff, skilljer bara om den är bromsad eller inte :P Mvh Erik |
|
|
Vad har man för olja i en diffbromsad bakaxel respektive en som inte är bromsad då? NÅGON? |
|
| de gamla vanliga. SÖK, och du skall finna. | |
| jasså, du har då tydligen sökt fram svaret, tala gärna om vad det ska vara för olja då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.