|
|
|
|---|---|
|
Om vi glömmer alla spekulationer som förekommit här på forumet. Någon som har uppgift om E90s FAKTISKA priser i Sverige? De borde börja läcka ut nu. | |
| Handlare nämner 259 tkr för nya 320i, det är det enda jag hört. | |
|
259 000 kr låter lite för billigt tycker jag... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
| Mugge: Du kan vara lugn, med lite lull lull är du lätt uppe i 350´:) | |
|
259 000kr låter rätt rimligt. 20000 mer än 120i. Man får tänka på att den nya 320:in bara är 4cylindrig och egentligen borde jämföras med dagens 318, som har samma motor/motorvolym (ngt moddad) /B |
|
|
ca +15kkr för de enklaste modellerna typ 320i, 320d är det jag fått information om. Standardutrustningen blir betydligt mer omfattande och paketutrustningarna fler och mer prisvärda än tidigare. asken |
|
| Prisvärda? Oftast så ska man väl ta igen det man förlorar på gungorna på karusellerna. Ser man på 5-serien så har snittbilen blivit klart dyrare trots marginell höjning utav "standard-"pris. Troligt är nog att bilen i sig inte blir mckey dyrare en E46orna men att extrautrustning som man bara "måste" ha kommer göra att alla e90 blir dyrare än motsvarande e46. | |
|
jag klagar inte... men jämför med konkurrenterna Lexus, MB, Audi mm.... 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Kommer nya 320i E90 att ha samma motor som 120i, så blir den ingen hit.... träigaste BMW-motorn hittills, morsans 316i E30 känns piggare! Det blir väl som på 1-serien, dieslarna blir de vettigaste motorvalen både ekonomiskt och körmässigt! /// Gunnar E. |
|
| Om 320i kommer hamna på 259´ så bör väl en mellan modell innan 325i komma snarast, då säkerligen 325i kommer kosta mer än idag 308´ vilket känns som för stort steg rent prismässigt.. | |
|
Asken, Menar du +15 jämfört med E46? |
|
|
Borde det inte komma en modell mellan 320 och 325? Man tycker att prisskillnaden blir lite väl stor.. |
|
| Jo, det har diskuterats på annat plats och BMW skriver också själva att fler motoralternativ kommer. En 323i på ca 190hk och 285tkr är mitt tips. /O. | |
|
Angående motoralternativen så verkar det som om 325i kommer att lanseras först hösten 2005. Först ut i vår blir 318i, 320i, 330i samt 320d. Nya 318i får samma 129hk motor som 118i, alltså i princip samma 1,8-litersmotor som i nuvarande 316i. Källa: En kompis som jobbar på BMW Group Nordic och som nyligen var på den "interna" premiärvisningen" av nya E90. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.