AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
607

vibrationer vid 3-4000 varv i min 328

Jag har problem med min 328, det är så att den har börjat "skaka" när man kommer upp i 3-4000 varv där i kring, blir även om man står still och lägger han på de varvtalen. Jag upplevde nästan att vibrationerna uppstod när jag bytte olja och oljefilter, men felet kanske inte är relaterat till oljebytet. Är det någon som har haft nått liknande problem eller som har en aning om vad det kan vara för fel, då man blir lite orolig när bilen börjar skaka.

Vad tror ni?

sverlinger
Hej!

Jag har samma problem med min 525:a, fast vid 1800 varv. Det spelar ingen roll om jag står still eller kör, hela bilen vibbrerar. Har inte kunnat koppla det till något oljebyte. Jag har ställt frågor i några olika forum men utan att få något svar.
Om någon av oss får reda på vad det kan vara så lägger vi ut svaret på sidan.

Lycka till!
/Torbjörn

Sa
90
Samid
318i -89
En gissning bara: Det låter som att vid vissa varvtal så kommer "motorn" i självsvängning. Det ska vara möjligt att minska dessa på nåt sätt, men hur?
kan det ha att göra med nå motorkuddar som har blivit slitna? en idé kanske...har faktiskt ingen aning, men måste lämna in den nu, då det låter väldigt oroande, ger svar när jag vet mer!

//ante
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
jag har samma problem på min 328 från 1000 till 2500 varv även på tomgång

mistänker i förstahans svänghjulet ..

andra hans tändspole som börjar bli dålig
har löst mitt problem med vibrationerna. Det var kopplingen som det var fel på! Tänka sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.