AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
9.792

Bimmerabend 3: den 11:e December 2004 i Malmö, äntligen!

Sida 4 av 6
Ytterligare fler anmälda idag till bimmerabend III! surfa in på
Länk
så ser du att i stort sett är det bara du som inte anmält dig ; )

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Eventuellt har jag med mig en hemlig men välkänd gäst. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Låter spännande, börjar det på G eller B eller är jag ute och turnerar?

Göteborgaren Anders W har ångrat sig, han var rädd att somna i soffan i gen och bokade in en resa precis när vi skulle festa

Skärpning Anders ; )

www.bimmer.se Länk
Micke,

Det kan möjligen inte vara så att "Mr X" heter P.A? :))

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Fortsätt gärna spekulera, jag kommer ändå inte att berätta. :-)

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag har en kille som är från GBG som är nyinflyttad i Malmö... tänke ta med honom...

saken är att han tror att SAAB är bra bilar... vi får lära honom bättre... jag tar med honom så alla kan vara med och övertyga... ;-)

4 Cylindrar är 2 för lite!
Angående förslag på aktivitet: Har konbanan spoilerats? ;-)
Något annat komer jag inte på för tillfället men jag ska fundera på det.

En annan sak som slog mig är om det finns särskilda krav på kläderna man väljer att bära under denna kväll.
Ska jag hyra en smoking eller ta med mig min M90 uniform?

/Anton
Anton,

Ingen dresscode, men stora bonuspoäng till alla som kommer i tyskinspirerad utstyrsel :D

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
En liten ändring, borden är bokade till 20.00 så ni vet, i övrigt är det bara att ta på sig sin lederhosen och komma ner!

www.bimmer.se Länk
Varför, varför, varfööör!? Ska alla roliga saker med Auto hända när jag har andra saker inbokade!? *SUCK* Julfest med sambons jobb! Ja, ja...vad är väl en bal på slottet, eller en Bimmerbend i Malmö... ;)
Men det var ju iaf en tjej som har bokat in sig, så tjejkvoten är iaf fylld. *S*

Jag hoppas att ni får superkul! =)
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Typiskt eller hur, har tenta dagen efter så jag kan heller inte komma...

Men ni kommer säkert ha jäkligt kul!

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
Jag fick en ide om en eventuell aktivitet passande Bimmerabend.
Inspiration hämtad från kvällens Top Gear.

Jag vill skjuta bilar på husvagnar!

/Anton
jag vet en som kommer på bimmerabend som köpte en husvagn för en tusing en blöt kväll, offrar du din E30 Anton så fixar jag fram husvagn...

Tryggve: tentor är ingen ursäkt för att inte komma, det är endast force majoure och liknande ursäkter som gäller..

Förresten, angående Top Gerar ikväll:

Jag har fått förklarat för mig att jag inte är en riktigt BMW freak för att jag ser Porsche som något speciellt och en bil som ligger mig mycket varmt om hjärtat, om ni har tvekat på Porsche så gör ni väl inte det längre efter att ha sett Carerra GT ikväll, vilken underbar bil TROTS att det inte är en bimmer...

Svårtyglad var den oxå vilket gör den än mer intressant...
lite grand som gamla 911 Turbo som var toklurig om man inte gav bilen lite respekt..

vilket i sin tur påminner lite om frugan, är man inte lite försiktig i vissa lägen så kommer returen ILLA KVICKT ; )

Nu är det snart lördag...

www.bimmer.se Länk
pcdoktor:

Ja, trevligt att något kunde ta ner den äckligt fula McLaren SLR från förstaplatsen, även om det så krävdes en Porsche ;)

Kalle och jag har ju faktiskt sagt att Du har lite dispans iom att du döpt sonen din till B.M.W. ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
ja maken till ful bil får man väl leta efter. Kosntigt med tanke på att jag tycker dom lyckats bra med sin SL

Men det är väl lite som Nokia att dom känner sig stressade av sina konkurrenter och flippar ut i designen vilket jag tror straffar sig.

www.bimmer.se Länk
Be
726
Bert-Ola Runeson
523iT LCI -07
316i -00
530iT/5 -96
528iA -86
528i -83
Alpina B9/E28 -82 Nr:003
525 -75
3.0 CS -73
Jaguar E-type OTS v12 -71
Dynapack dynamometer
Blir tyvärr ingen Bimmerabend för mig denna gång!

Verkligheten är inte alltid överens med viljan. Men jag kan se en fördel, mitt huvud mår nog bättre än era på söndag.
Hade dock varit kul att klämma några öl och snacka lite BMW för att lätta upp sinnet så här vid årets mörkaste tid.

Micke och Patrik får representera Karlskrona själva, det gör de säkert med den äran.

Bert-Ola
BmwCS #2423
Vi ska göra vart bästa för att hålla ihop länet. :-)

Sådärja, då har jag fixat lite trevliga prylar till på lördag med HÖGT värde för oss BMW-dårar. :-)

Tänk om det hade varit liiite närmare till Malmö,hade varit stenkul och träffa BMW fantaster över en öl,ev ein kasten bier.
Nisse:
Inga problem, jag hämtar dig på flyget i Malmö. :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.