|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har en 318 Ti Compact som låter lite skumt vid gaspådrag låter som läckage från avgasystemet. Om jag ska köpa ett nytt, vart kan jag hitta ett bra och billigt ? Har letat lite på nätet med hittar bara system till 316 compact inte 318 compact. Använder dom samma system, skulle det funka med ett sånt ? Ge mig gärna lite tips på vilken modell jag ska ha samt vart jag hittar billiga som är helt ok.. Tackar ! // Glue | |
| Tjena! Mekonomen brukar ha bra pris, köp ett lite grövre simons system när du ändå ska byta, mekonomen säljer detta. | |
|
Min personliga erfarenhet av dyronomen är att de är dyrare eller lika dyra som BMW original. Simonssystemen är inte av direkt toppkvalitet. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Hörru -Nico-! Mekononen är allt annat än billiga och i de flesta fall när jag har behövt reservdelar så har BMWs originaldelar varit billigare eller likvärdiga. Dessutom så håller mekonomens "piratdelar" avsevärt sämre kvalitet än BMWs. I fallet avgassystem är säkert Simons billigare men frågan är om det är ett bra val då dem tydligen rostar sönder ganska fort och dämpningsförmågan avtar tydligt. Det finns rostfria till hyfsade priser hos Länk. Slutrören såg inte så roliga ut till min 325a (som 2 trattar) men det är nog inte samma till din 318. Annars skulle jag satsa på lite dyrare som t ex ferrita, man brukar få vad man betalar för (dock ej hos dyronomen). Ha det! Att styla en volvo är som att sminka en gris ;] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.