|
|
|
|---|---|
|
Ska framöver byta en del saker på bilen, typ kammar, ev kamdrev, kedja osv osv. Min fråga är vilken verkstad man vågar anlita? En allmän BMW-verkstad känns lite sådär, litar inte på märkesverkstäder... Finns det nån seriös och duktig snubbe i mina trakter (kronoberg med omnejd) som man kan anlita till sånthär?? Där man VET att det blir riktigt utfört... Vore mycket tacksam för tips! Vidare har jag läst på andra forum om folk som sätter dit 3,8:ans kamdrev på 3,6:an. Nån här som gjort det, och som har positiva eller negativa erfarenheter att dela med sig av? Sist men inte billigast... Om jag nu ändå ska byta kammar, är det lönt att köpa ett par "icke original", typ Schrick eller så? Hur ser prisbilden ut kontra original? Synpunkter emottages tacksamt! | |
|
Om du kan, har rätt lokal och verktyd tycker jag att du ska försöka själv. Motornord säljer DrSchrick kammarna, du kan kolla priset på nätet. Tror det kostar ca 18000:-. orginal vet jag ej. Är orginal kammarna nergångna? Hur långt har den gått? /John |
|
|
Visst, kanske skulle klara av att byta själv, har bytt innan på M30-motorer, men de känns bara som att dehär är lite för dyra saker, OM man skulle göra nåt fel... Därför skulle det kännas bättre att lämna iväg den till nån. Ythärdningen har börjat släppa på främst ena kammen. Bilen SKA ha gått 19000, hur mycket jag tror på det... ja det vet jag inte. |
|
| Ingen av 18870 användare som har ett tips om en bra verkstad? | |
|
VolvoForlife: Den som hör till dom bästa om man läser diverse inlägg på forumet är: Bil&Motorteknink i Huddinge 087110687 |
|
|
Hallå!!! Jag har en kompis som har en M5 3.8l -92 som vi satte på 3.6:ans kammar på,då skulle han tydligen få 5 hästar mindre i toppen,men han skulle få ett bättre botten vrid. Sen så känner jag en duktig mekaniker som kan byta dina kammar,drev och kedja till ett bra pris Ca: 2500kr- 4500kr beroende på vad som ska bytas. Om du vill vill ha fina bra kammar så har jag 2st ligger till 3.8:an för jag har köpt nya från Motor Nord=16720kr. Hör av dej om du är intresserad jag heter Christer och bor i Nyköping 10 mil från stockholm. Tel:073-9131890 M5 Chrille |
|
| M5 Chrille: Bytte du till DrSchrick kammar? Blev det någon märkbar skilnad? | |
| M5 Chrille: 3,6 & 3,8 har exakt likadana kammar, så någon effektskillnad tror jag inte det blir. | |
|
Lobseparationen skiljer väl..?! 3.6 = 110¤ 3.8 = 108¤ "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Verkar vara samma artikelnummer för 3,6:ans och 3,8:ans kammar i ETK i alle fall...? Chrille: Är också nyfiken på om det var Schrick-kammar du köpte, och hur dom presterar? Ska fundera på kammarna du har liggandes. |
|
| Peter: Det sitter olika kamdrev, därav olika lobseparation! | |
| ahhhh där ser man, trodde kammarna skiljde sig men att dreven var samma | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag kan rekommendera BeTe Bilservice i Växjö som tidigare var auktoriserad BMW-verkstad, duktiga och pålitliga. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.