AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
676

min bil vibrerar vid 3-4000 varv...

Jag har lite problem med min 328 -95

När jag kommer upp i varven runt 3-4000 så börjar den vibrera, skaka...upplevde detta strax efter att jag bytte olja och oljefilter...någon som har en aning om vad det kan vara! tacksam för svar!!

//ante
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Det går nog inte att hjälpa dig om du inte beskriver bättre hur vibrationerna känns, hörs och uppträder. Tex uppträder dom alltid, bara vid acceleration, på alla växlar vid 3-4000 rpm, känns bilen svag när vibrationerna uppträder etc.

Det kan knappast ha med att göra att du har bytt olja och filter skulle jag tro. Har du gjort något annat åt bilen samtidigt? Tex grejat med kardanaxeln, bromsarna eller har du bytt däck?

Per L
Nej bilen vibrerar även när jag står still och lägger motorn på de här varven, har inte grjat med nå annat än bytt olja, så det verkar lite mystikt den sackar inte när den kommer upp i den här varven heller, den börjar bara vibrera som sagt...?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Vibrerar den lika när du har kopplingspedalen nertryckt med växel ilagd (dvs lamellerna står still) eller har du automat kanske?

Är det likadant när motorn är kall som varm?

Fungerar slirkopplingen till kylfläkten? Du har inte tappat något av fläktbladen på kylfläkten?

Om du varvar upp motorn med huven uppe kan du höra något oljud (och ev lokalisera det) när du varvar upp motorn?

Man får väl utgå från att du känner med handen att motorn vibrerar vid dom varvtal du angett!

Per L

ja den vibrerar lika mycket i alla lägen, kall som varm, varesej kopplingen är i eller inte och det är en manuell låda och det är inte kylfläkten...=)

ska ut och försöka lokalisera missljudet nu...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.