|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att byta silentblock på min 318 -86 och har nu efter lite slit fått loss plåten och den genomgående bulten. Men balken vill inte komma ned utan hänger kvar uppe i golvet. Min teori är att blocket har ärgat fast uppe i karossen på något sätt. Jag undrar nu hur man skall gå tillväga för att få ner det hela. Min ide är att "täppa till" i underkant bussningen med en skruvutdragare och sedan slå ut alltihop inifrån bilen. Verkar det vettigt eller har någon någon bättre ide? MVH Henrik | |
parolof |
spruta på rostlösningolja med jämna mellanrum och låt det verka ett dygn eller två, sedan borde det släppa lättare |
|
Ingen som har någon ide? Trots att jag lossat allt hänger balken kvar uppe. Var skall jag spruta rostlösningsolja? |
|
| va jag vet så ska silentblocken sitta fast i karossen! Sitter pressade i hålet! Vanligt vis brukar den inre hylsan släppa från bussningen och balken ramlade ner! Hae samma problem som dig när jag bytte! Gorde gänga med en m16 tapp, drog i en gängstav och slog ut skiten uppifrån! Gick galant! Akta bara så den inte går av längst upp vilket leder till restar som sitter kvar i karossen! Blev så på ena sidan, då fick manb borra en hel del kan jag säga! | |
|
Jag fick ned det till slut igår. Borrade ur gummit så att balken kom ner, borrade sedan ett genomgående hål i den inre delen och satte en pinne genom. Slog sedan lätt ut det uppifrån. Då är det bara den yttre delen kvar då... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.