AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
731

Silentblocket fast i golvet, hur få loss?

ba
14
banarne
318i -86
Jag håller på att byta silentblock på min 318 -86 och har nu efter lite slit fått loss plåten och den genomgående bulten. Men balken vill inte komma ned utan hänger kvar uppe i golvet. Min teori är att blocket har ärgat fast uppe i karossen på något sätt.

Jag undrar nu hur man skall gå tillväga för att få ner det hela.
Min ide är att "täppa till" i underkant bussningen med en skruvutdragare och sedan slå ut alltihop inifrån bilen. Verkar det vettigt eller har någon någon bättre ide?

MVH Henrik
parolof
spruta på rostlösningolja med jämna mellanrum och låt det verka ett dygn eller två, sedan borde det släppa lättare
ba
14
banarne
318i -86
Ingen som har någon ide?
Trots att jag lossat allt hänger balken kvar uppe. Var skall jag spruta rostlösningsolja?
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
va jag vet så ska silentblocken sitta fast i karossen! Sitter pressade i hålet! Vanligt vis brukar den inre hylsan släppa från bussningen och balken ramlade ner! Hae samma problem som dig när jag bytte! Gorde gänga med en m16 tapp, drog i en gängstav och slog ut skiten uppifrån! Gick galant! Akta bara så den inte går av längst upp vilket leder till restar som sitter kvar i karossen! Blev så på ena sidan, då fick manb borra en hel del kan jag säga!
ba
14
banarne
318i -86
Jag fick ned det till slut igår. Borrade ur gummit så att balken kom ner, borrade sedan ett genomgående hål i den inre delen och satte en pinne genom. Slog sedan lätt ut det uppifrån.

Då är det bara den yttre delen kvar då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.