|
|
|
|---|---|
| vad kostar det att byta topp packning på en E39 540 -97 | |
|
har ingen exakt uppgift för din bil men min 528 skulle kosta minst 20 om jag köpte begad topp från någon lägg på lite för din modell så ser du att det är ett dyrt rep sen vet jag inte vad en topp kostar men kan tänka mig att den kostar en 30 40 tusen ny, men en begad ska nog vara relativt billig..... sen finns det ju alltid billiga motorer på skrotarna ochså... men inga av dessa priser är säkra kan vara mer eller miindre |
|
|
läste fel ursäkta:.... en topp packning är billigare men inte billigt kanske 15 20 tusen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det gäller att hitta rätt verkstad med rätt timpenning dvs inte mer än 550 + moms timme, det är där man tjänar pengen materilakostnaden är likvärdig. BMW ligger på från ca 850-1200 spänn + moms. Så det är timbiten som är den tunga kostnaden i detta. ///MVH Hasso Länk |
Ante25 |
har bilen gått varm eller vad? |
|
Packningarna ligger väl på ~3000:-? Arbetskostnaden är det som är dyrt, försök hitta nån erfaren som tar 600:- eller mindre (svart) per timme... Mvh |
|
|
Det enda som gäller för mig är att byta den själv. Om det kostar 20.000 så måste jag ju jobba en hel månad för att dra in detta efter skatt. Och inte fan tar det en månads heltidsjobb att byta en packning. |
|
|
Med en Haynes verkstadsbok (om nu V8:an finns med?) så borde det inte vara så svårt, Bentley har iaf V8:an med Länk Länk Mvh |
|
| BMW's tidverk anger 9 timmar vilket innebär minst 9000 plus moms på en auktoriserad verkstad i arbete. Toppackningen kostar 500:-. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.