|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur man ställer klockan på färddatorn och cd'n på E46. Har precis köpt en importerad 320i -00 och fick ingen instruktionsbok med på köpet. | |
|
Jag kan i eftermiddag kolla i min inst.bok men om jag minns rätt så går det till så här: Ha tändningen på och vrid den vänstra "gummiplupps-piggen" i instumenteringen åt vänster resp. höger... Klockorna är i CD och Dator till viss del synkade, ställer du om den ena så rättas den andra med autom... Men jag kan kolla i min instr.bok i eftermiddag. Mvh / Micke R |
|
| hmm...finns det klocka i cd:nhar alltid stört mig på att det inte går att titta på klockan och tempraturen samtidigt i min E46 d -99 .hur får man fram klockan på cd:n..busness cd..?? | |
|
Jag tror att klockan i CD:n kom först med -00 års modell |
|
| Tack....Nu slipper jag kolla på mobilen vad klockan är. | |
Soton |
På min gamle E46 320 -99 så hade jag klocka i Cd:n. det kom när dom ersatte kasett spelaren mot CD redan 99... Det är som sagt så att man vrider gummi piggen till hö tror jag, klockorna är helsynkade som tur är... Tryck in knappen sist bara så att klockan startar... |
|
Jag kan inte heller ställa min klocka... Enligt instruktionsboken ska man vrida intrumenttavlans högra knapp antingen vänster eller höger vid tändningsläge 1 inkopplad. För mig händer det ingenting. Vet inte om man måste byta strömmen kl 00.00 istället om ens det hjälper. Några bra tips? Har jag missat något uppenbart? |
|
|
I min bil ställer jag in färddatorn att visa klockan först. Sedan vrider jag den högra gummipluppen åt höger för att ändra klockan. Klockan i Cd:n ändras då automatiskt när man ställt in tiden i färddatorn så ingen ny procedur behövs där. MVH /Dominik |
|
|
Jag gjorde igår precis samma som Dominik skrev, det funderade. Ett litet tillägg vilket är att knappen är lite seg... men skam den som ger sig! MVH Tobias |
|
| Hemligheten är som sagt att färddatorn måste ställas in för klockvisning innan man börjar. | |
|
Enkelt. Man måste vrida på höger knappen när man har klockan framme i färddatorn. Man måste TA I, jag var rädd och vägade inte vrida om den. Men när jag tog i började minutera ticka framåt. Klockan finns bara på dem som har CD och är den knappen nere i vänstra kanten. |
|
|
Jag har CD-spelare men ingen klocka! Tror att stereon med klocka kom -00 (min bil är tillverkad 24/11-98). Vet inte om man kan få klocka i äldre E46 om man kopplar in en senare stereo, men det verkar nästan så med tanke på att det verkar ha varit så i Sotons bil! Mvh |
|
cdabox |
det är den högra gummiplupps piggen som det ska vridas på inte den vänstra då ställs både intrument klockan o steron |
cdabox |
brynar, du måste ha klockan på intrumentpanelen framme, inte temp eller soppa förbrukning, utan klockan då går det |
|
Tack alla ni som hjäpte mig ställa klockan. Nu är allt okej igen och jag slipper vänta ut sommartiden :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.