|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite funderingar på att "uppgrader" bilen lite med kompressor och eventuellt intercooler. Finns det några färdiga "kit" man kan använda? och i sånnafall vart köper man det? helst någon svensk firma! Tacksam för svar! | |
|
Skriver vad jag tror de flesta tänker... Köp en annan bil om du vill ha fler hästkrafter. Annars finns norska ESS som tydligen ska vara ganska duktiga... |
|
|
GIK är återförsäljare för , vad jag tror är ett Hollänskt företag - Mosselman eller nått sånt heter det , dom har färdiga kit med Turbo . Testet jag har läst i en amerikansk tidning , så blir prestandan ungefär som en 320 Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
stylingkompaniet säljer också färdiga turbokit med i princip allt du behöver. Om det bara är kompressor så är det nog ESS i norge som gäller, men jag har för mig att de inte vill kompressormata M40 motorn då de inte kan garantera att den håller... Allt det där som alla säger: "Byt bil..." tycker jag är onödigt. Visst kanske det är enklast så, men om frågan lyder "hur trimmar jag min 316?" så är knappast svaret "byt bil". Har du råd och vilja är inget omöjligt! Go for it! |
|
|
Hade du tänkt köra den på gatan sen eller? Lycka till!! =) SBP är inte så glada över sånt.. |
|
|
Länk för att få nån nytta av kompressorn/turbon MÅSTE du ha en IC (som ingår)... Mvh |
|
|
STK1 Mk1 "Basic" supercharger kit 1,6-2L 350hk Fits all cars 25,450.00:- 05xxstmk1-01 "Fits all cars" finns det någon här som har provat detta kit ? 25 000:- ingen som vet något billigare ? :P Men det kan lätt vara värt det om man kan få runt 200 hk. Vad tror ni om att ha intercooler oxå på detta? Kan man göra något mera åt min motor ? och vad säger de på besiktningen ? iofs kan man ju ganska lätt ta bort det då man besiktar ... |
|
| Tack för alla svar! | |
| Ic:n ingår ju i paketet... | |
|
aaa, just det... trevligt. Vad mer än kittet behöver jag för att installera det i min 316? Remskiva mm ? eller ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.