|
|
|
|---|---|
|
Sålde min 328 cab i går. Åkte långt iväg och när vi skulle testa sufletten funkade den inte. Det är en helautomatisk elcab. Killen köpte bilen och jag lovade hjälpa honom efter bästa förmåga med detta. Han har nu testat att dra i spaken under baksätet som frikopplar sufletteten från motorerna. Trots det gå det tydligen inte att vika ner caben. Önskar hälp med detta. Annars skall BMW på hans hemmaplan fixa detta. Kan bli dyrt. Vad kan vara felet. Den funkade för 3 veckor sedan när jag ställde av den men nu funkade den inte. Skulle ha kollat det innan jag åkte. Ångest. | |
Philly |
en polare hade samma problem på sin m3 cab, det gick på mer än 10 000:- att laga... hoppas det löser sig! /Filip/ BMW 4 life |
| vet du vad de gjorde med den? | |
Philly |
ja, det var typ världens minsta skitsak som var sönder, kostade cp-mycket!!! över 10 000:-, dem bytte ut den, vet inte vad den heter, men jag kan ta reda på det på måndag då jag träffar honom på jobbet! låter det bra /Filip/ BMW 4 life |
|
Hej! Jag hade samma problem på min 328i cab. Det var precis när jag köpt den och BMW bekostade lagningen. Ingen stor kostnad enligt dom. MVH / Jacob |
|
|
Hoppas detta inte kostar 10.000. Killen som köpte bilen lider jag med. Jag ringde honom och sade att jag köper tillbaka bilen så jag får reparera den. Vill han inte det så betalar jag hälften av reparationen. Jag tycker jag då har gjort vad jag kan. Han har ju möjlighet att få tillbaka alla sina pengar. Han vill troligen inte häva köpet på grund av bilens goda skick. Han verkar, och ska vara, mycket nöjd med den i övrigt. Tycker ni jag gett honom ett bra alternativ? Har ågren för detta. Väldigt trevlig kille förresten. Lider med honom också. |
|
| Filip, det låter jättebra. Hör av dig när du vet. Tack så länge. | |
Philly |
lugnt, klart man hjälper en broder i nöd ;) så här va det med polaren. han köpte den på en bilfirma i Sthlm, vi bor i Älmhult (50 mil från Sthlm) ägaren av bilfirman va dum i huvet och vägrade laga detta åt honom, även att garantin gällde, så det drogs upp i rättegång och skit, ägaren ville att han skulle åka upp och diskutera detta, 100 ToR = Onödigt!? sedan ville ägaren splitta det, polaren hade då fått lägga 7000:-, HÄLFTEN, så detta kostade alltså 14000:- att laga! till slut gav ägaren av bilfirman upp och betalade, men som sagt, ska höra med honom på måndag :D BMW 4 life |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.