|
|
|
|---|---|
|
Hej. Tänkte köpa en fyrhjulsdriven BMW och tänker då på 325xT i första hand. Enligt AutoPower är det en bil med dåliga vinteregenskaper. Vore tacksam om någon ägare till 325xT kunde kommentera detta. Är en vanlig 325-a bättre eller sämre att köra på vintern? Ingemar | |
|
Den tycker jag är rolig att köra i allafall. Hur skulle en fyrhjulsdriven vara dålig på vintern? Man kör aldrig fast! Man behöver inte vinterdäck för att ta sig fram,värre när man ska bromsa. Lycka till med ev köp! Länk Länk |
|
|
Välkommen till forumet! Vilken modell menar du, E30 eller E46? Var står det att den har dåliga vinteregenskaper? Om man ska varar petig så är korrekt benämning på bilarna E30 325ix och E46 325xi. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Var på autopower står det att den har dåliga vinteregenskaper? Du kanske tänker på teknikens världs test av 325xi mot någon volvo med AWD och en audi Quattro förra året?? Där klankade de ner på xi:n som bara den... visseligen utmärkt känsla i motor,låda, drivlina mm. MEN ujujujuj!! När man gasar känns det som man ska åka av vägen tycker de på teknikens värld... Jätteläskigt osv. Slutsats: Testföraren kunde inte köra bil, och borde därför inte köra bmw. Allra minst på vintern. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Tjena, min mor har en 325xiT -03 alltså E46, bilen upplevs lite som en bakhjulsdriven bil fast med fäste för att citera min far. (själv har jag haft körkort sen i mars, har visserligen övningskört bilen i vinterväglag men har dåligt med referänser och erfarenheter såklart).. MVH Eric |
|
|
Tack så mycket Jag hade tänkt mig en med karossen E46 Ingemar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.