|
|
|
|---|---|
|
Jag var med om en otäck grej på E4:an igår. Jag var ute och körde med farsans Suzuki Swift (lyckligtvis inte min egna bil) och blir omkörd av en stor lastbil, som lägger sig precis framför mig och det bara yr sten och sand från lastbilen på farsans lilla swift. Jag fick sammanlagt tre stenskott på vindrutan och två fula stenskott på huven. Så ett gott råd, ligg aldrig bakom en lastbil på motorvägen. Tråkigt med farsans bil bara. Finns det nån firma som kan fräscha upp en vindruta ? | |
|
Tog du regnumret på lastbilen? Isåfall ring upp ägaren och förklara läget, brukar kunna sluta med att dom degar en ruta till dig.... /M |
|
|
Nej, jag gjorde inte det. Det var flera bilar som drabbades...men ingen verkade bry sig. En sak är dock klar, hade jag kört min 330 så hade jag inte gett upp...då skulle den där lastbilschaufören fått betala skadorna. Men vad kan man göra ? hur bevisa att skadorna kommer just från hans lastbil ? |
|
| Undrar vad pappa hade sagt om han hade sett Dig säga så...;-) | |
|
Mitt inlägg kom i fel tråd? Ber om ursäkt ska ta bort den. Förjävligt med lastbilar, förstår inte varför lastbilar kör om i huvudtaget. |
|
| Jag ska betala skadorna, inga problem..farsans bryrs sig inte om lackskadorna men stenskotten på rutan måste ses över så det inte förvärras :) | |
|
Tråkigt när sånt händer,hur fort körde du då när en lastbil körde om dig? mvh/micke Länk Länk Ny 02sida |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.