|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Detta objekt erbjuds av en BMW handlare i Tyskland: Länk Priset i annonsen är 32 000 Euro. Det som inte sägs i annonsen är lagad krockskada i fronten, vibrationer i framvagnen, pixelbortfall, vibrerande bromsar, defekt klimakompressor. Priset har förhandlats ner till 22 000 Euro men handlaren vill då inte åtgärda felen. Ett klipp? eller börjar varningsklockorna ringa? Observera att jag inte är spekulant på bilen. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Underbar bil, men kan man inte längre lita ens på de auktoriserade BMW-handlarna i Tyskland? :-( Eller misstolkar jag ditt inlägg, Scheckheft? Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Ha bilen har varit till salu över ett år ,med många fel.Länk |
|
Paap Reeder |
... verkar vara fotograferad på ett östyskt nedlagt militärläger..??? MVH /// Paap R |
V12 LeMans |
Annonsen är borttagen nu . ????? |
Scheckheft |
Hej Trist när BMW handlare uppträder oseriöst som i det här fallet. Spekulanten kommer dock att kontakta BMW centralt för att berätta om ärendet. Frågan är om det hjälper. Jag skulle inte handla hos denna BMW ÅF. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
I vilken stad Scheckheft? Så får vi en fingervisning... Mvh |
|
Scheckheft |
Hej Gifhorn. Ligger i den norra delen av Tyskland. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
"Trist när BMW handlare uppträder oseriöst som i det här fallet. Spekulanten kommer dock att kontakta BMW centralt för att berätta om ärendet. Frågan är om det hjälper. Jag skulle inte handla hos denna BMW ÅF." Tror din vän verkligen att BMW centralt bryr sig ?? Verkar otroligt naivt och småbarnsaktigt. De kollar ju inte ens historiken på de personer som blir auktoriseradeåterförsäljare eller agenter, varför skulle de då bry sig om en dålig bil utanonserad med klar prutmån om ca 100.000 ?? I vilken affär kan du gå in o gnälla om pxlar och gammal krockskada samt div andra småfel med resultat att priser minskar med ca30 procent ?? Volvo eller Saab, glöm det, likväl är de ofta behäftade med dylika fel. Tycker snarare han verkar ärlig som vidkänner felen och sänker priset.. Det är inte alla bmwfirmor i Svedala som är såpas renhåriga, eller rent av många bilfirmor överlag.. |
|
|
Otto von Diesel: Har du tur kanske bilen är kvar. då är det ju bara att slå till...... |
|
|
Undrar om den har lyxplysch till råga på allt?... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Här finnes en till...dock en 6.0a! Ack, vilken ljuv maskin...men nästan 300 000 för en 7 serie med 20000 mil på mätaren...nej tack, då tittar man på annat... Länk The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven_: VILL HA!!! =) Otto: Beror ju på hur säljaren har agerat, har han försökt dölja felen så långt som möjligt till varje presumtiv köpare är det oseriöst. Har han varit ärlig och har något liknande varudeklaration med felen specificerade är ju allt OK. Man kan väl inte direkt "anmäla" någon för att försöka få ut så mycket som möjligt för en vara. Man behöver ju inte ange alla fel i en annons, det kan tas upp senare. Men vad jag förstår på Scheckheft tror jag inte att säljaren har agerat korrekt. |
|
Scheckheft |
Hej Lite bakgrundsinformation till mitt inlägg för drygt sju månader sedan: Jag följer sedan många år flera tyska bilforum, dels för att skaffa mig information om bl a. bilhandlare, dels för att förkovra mig i ämnet BMW. Nu till lite fakta i just detta fall: * Detta var ingen vän till mig som någon felaktigt påstår utan händelsen utspelade sig på ett tyskt forum med en tysk spekulant. * Handlaren och köparen enades om ett slupris på 22 000 Euro per telefon. Spekulantens B10 touring år 2000 skulle tas i inbyte. Att priset sänktes med 10 000 Euro berodde på flera saker: bilen stod i över ett år hos handlaren med en mängd fel + reparerad krockskada. Utgångspriset var dessutom på tok för högt. * Någon dag efter att man enats om priset ringde handlaren och upplyste köparen om alla fel samt krockskadan. Köparen ville då att felen skulle åtgärdas. Detta vägrade handlaren. Han ville heller inte ge den obligatoriska garantin på ett år. * Kunden blev förargad och skulle kontakta BMW:s "Kundenbetreuung" för att framföra sina klagomål. Huruvida detta är "naivt och småbarnsaktigt" låter jag vara osagt. Faktum däremot är att flera kunder har fått hjälp efter kontakt med Kundenbetreuung. * Mitt syfte med denna tråd var att ge Autopowers läsare information om att alla BMW Vertragshändler inte alltid uppträder seriöst eller är tjänstvilliga. * B12 flyttades av handlaren från Gifhorn till Haldersleben. Tyvärr vet jag inte vad som hände sedan. * Om jag inte minns galet var detta en Alpina årgång 98? * Jag vet tyvärr inte vad som hände med själva klagomålet. Spekulanten behöll dock sin B10. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.