|
|
|
|---|---|
|
Jag har trott att det är ngt läkage från värmepaketet men den verkar inte dra nämnvärt med vatten. Tänkte kolla om ngn. annan har samma eller liknande problem. TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. | |
|
Känner du om det kommer någon glykol-pust? Då kan det vara en läcka i värmepaktet. Jag tror att jag har samma fel, men min flekt har fastnat eller något. Den låter ganska så högt och det kommer inte särskilt mycket luft. //Schnitzer |
|
|
En diskret söt glykoldoft finns där... Men jag tänker inte göra så här: Länk Det blir för mycket helt enkelt, eventuellt mer cement. Schnitzer har du kollat microfilftret, det kan klegga igen duktigt? TB740 E32 740 92 E38 740 94 MB 300 SE 87(bytt kam men saknar komp i två cyl., låter som avsaknad av kolvringar, never ending...) +11 R.I.P. |
|
|
TB740, kan det bero på microfiltret att det låter ganska så högt och att det inte kommer någon luft? Skulle verkligen vara intressant att veta hur man skulle fixa detta problem. Mycket irriterande ljud. Det är ju ganska så jobbigt att plocka ner allt också, larmet är i vägen och alla paneler är jobbigt att ta bort. Om det kommer en glykolpust betyder det då att det finns en läcka i värmepaketet då eller? Doften försvinner efter ett tag, är bara i stort sett när man drar på fläkten i början. Det finns en liten burk med något, kommer inte ihåg vad det heter, men Volkswagen har det i sina nybilar efter ett tags körning. Far min har hällt i det i sin 735i när det började komma glykolpuster i den och det har funkat bra hittils. Bara någon pust någon gång, men väldigt sällan. //Schnitzer |
|
|
Glömde fråga. Om microfiltret har kleggat igen går det att göra iordning det då eller måste man köpa nytt? Hur tar man ut det? //Schnitzer |
|
|
Hade en läcka antigen i kylaren eller nån slang långt framme. KÖpte rekommenderart kylcement på BMW verkstad. Blev bra tror jag :) Inte fyllt på vatten sedan. Hade en ganska stark glykoldoft. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.