AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
674

318i touring -02 köp hos bilhandlare

Hej,
Har kollat in en och annan 318 touring 02:a och det står inte så värst många hos handlarna i de trakter jag rör mig. Har varit och tittat på följande:

Länk

Vilket jag tycker är lite saftigt. Jag har inget inbyte och bilen trillade lätt ner åtskilligt i pris (10% verkarde inte orimligt), men vad bör man kunna räkna med som slutpris. Bilens lack är inte i nyskick dvs. ett och annat stenskott på fronten samt lite repor på bakluckan. Som jämförelseobjekt har jag:

Länk

Blir lite oklar över utrustningen (inget pluspaket?) men det är mycket knappar runt växelspaken vilket verkar tyda på bra utrustningsnivå där också. Jag undrar alltså vad för slutpris man bör räkna med på den första bilen.
Jag är ingen expert vad gäller E46 men det ser ut som att båda bilarna är utrustade med komfortpaket och pluspaket. I komfortpaketet ingår multiratt (knappar på ratten), klima farthållare, larm, regnsensensor mm.

Jag har för mig att bla 16-tumsfälgar samt en speciell textilklädsel ingår i pluspaketet som båda objekt verkar ha. Möjligen ingår sportstolar också i pluspaketet (saknas i så fall i Solna bilen) men är osäker på detta!

BMW handlaren i Henån har mycket höga priser på begagnat när jag hittat något intressant där. Lite som Rudvi-huset (BMW) i Karlskrona. De kanske ger bättre betalt i inbyte eller har större prutmån, vad vet jag?

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ser nu att den första bilen inte har sportstolar så glöm detta :-)

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Hej,
Tackar för infon, nej sportstolar verkar det inte finnas och det verkar som om bilarna har samma utrrustning. Jag har haft lite koll på priserna och jag tror att Solnabilen var uppe i 199' för någon vecka sedan, så den är nog sänkt.
Inget byte- då kanske Du skall leta bland privatannonserna??
Hittade denna på blocket, 200k för en 03:a med sportstolar..
Sportstolar verkar vara nästan "religion" bland BMW-ägarna. Gör bilen klart med attraktiv då den skall säljas..Länk
Vet inget om den länkade bilen eller säljaren. Verkar väl som ett ganska vettigt objekt??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.