|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Ngn som har erfarenhet från att takluckan "gnekar" lite vid körning? Oljudet uppkommer mestadels när man svänger eller skapar brytningar i bilen över tex. kantstenar in och ut från parkeringar. Det hörs även när man står stilla och trycker lite med fingret på bakkanten av den stängda luckan. När luckar fjädrar med lite så kommer det. Jag har provat med lite lätt siliconspray, men tyvärr inte lyckats åtgärda detta. Ngn som har tips, eller är det ngn tusenlapp som ska ges till Bmw? Hör av Er! MVH Tobias | |
|
Jag skulle tro att BMW's lösning på gnekande dörrlister skulle funka även på takluckans lister. Alltså först någon sorts silikonborttagning och sedan någon sorts grafitfett, vad de nu kallade det för. Alternativt så fungerar talk, det har fått het tyst på gnek både för mig och andra som det går att läsa om i en annan tråd. Grejerna från BMW kostade några hundringar tror jag, talket några tior. Nackdelen med talket är att det kan bli dammigt på fel ställe, men gneket försvann helt för mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.