|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen inköpt en BMW e38 med integrerad telefon (både fram och bak, men de måste väl vara parallellkopplade på något sätt?) och nu undrar jag hur man får igång denna. Enligt förra ägaren har han aldrig använt telefonen då han haft tjänstetelefon så han vet inte om den fungerar eller inte. Hur som helst, på en tidigare e38 jag hade så gick telefonen igång automatiskt och hade man inget kort i eller inte matat in pin-kod så blinkade en lysdiod vid knappen (bredvid navigatorskärmen) och en text kom upp på telefonen. På denna händer ingenting! Finns det något sätt att stänga av telefonen helt om man nu inte tänker använda telefonen? Eller vad kan problemet vara? Tacksam för tips och idéer! | |
Ras.mus |
Säkring? Det är normalt att folk plockar bor en av säkringarna till telefonen när de inte använder den. På så viss slipper man se "pin-kod" i telefonen så fort bilen startar... |
|
Yo! Tackar! Visst var det säkringen. (Smart att inte kolla det först... :) MVH, Rikard |
|
|
Hej, har precis köpt en 728iA-96 med integrerad telefon. Men det "SIM"kort jag har i min bärbara tel. är ju ett litet kort, och när jag lyfter tel.lufen i bilens telefon är där jag skall sätta in SIM-kortet är ju ett "stort" hål som ett typ kreditkort. Någon som vet hur detta funkar? Thomas Lj. |
|
|
Hej Thomas det finns en till kortläsare vid växlaren,naven i bakluckan där kan du kan du använda litet kort. Annars finns det ombygnadskort på teknikmagasinet. |
|
|
Länk där har du ombyggnaden som Danne pratar om. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
stort tack för tipset båda Ni, Danne; jag kollade bakom CD-växlaren, där är en svart"rektangulär" plastlåda med "kabel" anslutning i ena kort ändan. Var skall man sätta in det lilla kortet,ser inte riktigt hur eller var den skall sitta. Thomas Lj. |
|
|
Provade under telefonluren i bilen med ett nytt Vodapone-kontantkort där SIM-kortet sitter fast i själva plastkortet, tyvärr inget händer. Har kollat säkringen 36 (5V) i motorrummet den verkar hel, den i bagaget finnes markerad nr 70 men jag tycker det ser ut som om den inte används,finnes ingen säkring på nr 70 och jag tar en annan säkring och provar där ,det känns som om säkringen inte "fastnar" den sitter löst så platsen används nog inte. Den lilla lysdioden på telefonen lyser inte. Någon som kan ha mer tips? mvh Thomas Lj. |
|
| "tphlj"..... hade samma problem som du, kortet fungerade inte i kortläsaren under telefonen, satte det i den bakre kortläsaren (den som sitter i bagaget vid vänster bakskärm) nu funkar telefonen. | |
|
nu hittade jag fel. . Jag höll "till-knappen" intryckt på telefonen samtidigt som jag kände på kontakten, då plötsigt när jag tryckte nedåt så startade telefonen.Det var telefonlurens sladd som inte var ordentligt "i tryckt" i kontaktdonet. Provat både korthållaren i bagaget och inne i bilen, de fungar båda platserna. mvh Thomas Lj. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.