AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Min airbaglampa blinkar...

TobbeBMW
Min Airbaglampa blinkar ibland länge efter att man startat bilen och även ibland till under färd, vad kan det bero på??
Lätt att åtgärda??
Svärd
Den indikerar ett fel i Airbag-systemet och sålänge felet finns där så löser inte airbagen ut vid en ev. krock. I min 740 kopplade BMW in sin dator och kollade var felet satt. På den var det nån sensor under passagerarstolen som glappat till och brutit nån krets. Men dom nollade felminnet och sen funkade det igen. Kommer faktiskt inte ihåg om jag betalade någonting för det, och om jag gjorde det rörde de sig inte om mycket.

Men det verkar ju lite skumt om den blinkar till ibland bara. Min lampa blinkade en stund när jag startade och lös sedan konstant. DU kan ju alltid prova att koppla loss batteriet en halvtimme för att se om bilen tappar felminnet av det. Hjälper inte det så får du nog åka till BMW och kolla det där. Inte dyrt att kolla för dem, men kanske dyrare att åtgärda.

///Martin
TobbeBMW
Kör väl med den så länge den blinkar till ibland bara, händer typ en gång var 100 mil eller nått. Börjar den lysa konstant så åker jag in till BMW och åtgärdar felet, låter rätt som du säger om det är nån krets som har dålig kontakt i vissa lägen.
Svärd
Jo fast enligt BMW så ska det inte fungera igen om dom inte nollar felminnet. Så om det kommer och går som det verkar göra för dig är det nog nått annat fel. Men man vet ju aldrig med elektroniken...

///Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.