AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.057

Stjärneker 70 fälgar till min E38?

Måste fråga om lite råd ngående fälgar till min E38a. Jag tycker förvisso att de 16" orginal som nu sitter på är jättesnygga o stilrena! MEN...16 tum är helt enkelt för klent till en så pass stor bil. problemet är ju att det finns väldigt få fälgtyper man kan sätyta på denna bil UTAN att den blir förstörd! M sport paralell eker eller stjärneker 70 är mina alternativ hitentills. Någon som vet var jag kan få tag i dem för vettiga pengar (kostar 5000 st. utan däck för m fälgarna hos BMW)? Vad har ni för åsikter om Breyton Magic...stil eller pizza??

By
163
Bylund
325iA -06
750iL -89
1502 -76
Om du menar M5 e39 fälgarna.. så håller jag med dig till 110% om att dom passar på en e38! riktigt snyggt... MEN jag tycker inget slår alpina fälgar på minst 18" ... finns det något vackrare?

West Coast Räcers | Länk
Länk
Jag har sett ett par E38or med E39ans M5 fälgar. Det ser väl bra ut, men tycker ändå inte att det passar till 100%. Vad jag syftade på är 'bond' fälgarna (E38ans M-sport fälgar).... fem-ekrade, dubbeleker, med polerad fälgbana. Alpina är jättefina fälgar så klart....men skulle personligen inte sätta dom på en E38a. Jag söker något mer diskret, orginalliknande. Alpina fälgar hade jag mycket väl kunnat tänka mig till en E39 eller E46a. Måste dock som sagt vara MYCKET försiktig med vad man gör med 'cocainsläden' (E38an)

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag tycker du är på helt rätt spår! 18 tums M-hjulen är klart snyggast. Stilrent eleganta och samtidigt tuffa utan att vara vulgära.
mvh
Tack Ollen...men det verkar som att E38an M sport fälgarna är MYCKET svåra att hitta. Har tex. ALDRIG sett några på blocket. Kan tänka mig att efterfrågan är stor!:(. Så jag får helt enkelt rulla vidare på mina 16 puckar tills något dyker upp. Komforten är ju löjligt hög om inte annat:)! På tal om komfort....har funderat mycket på hur komforten blir i en E38a med dessa omtalade 20" ALPINA fälgar?? Är det inte lita att förstöra poängen med detta komfortmonster?

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Hej min går mjukt o fint åtminsånde i komfortläge.Länk

Scheckheft
Hej
Fälgöversikt E38 modellen:
Länk

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
Ras.mus
Min gick också mjukt och fint, tyckte jag när jag hade 20" alpina. Nu är vinterhjulen på, 17"... Och guuud va mjukt det går nu!

Så mitt råd är, vill du åka riktigt skönt, max 18". Kan du offra lite komfort så gå gärna upp... 20" ser verkligen snyggt ut på E38!! Diskret blir det ju inte..
Ursäkta att jag drar upp denna tråden igen, men någon kontaktade mig angående sina stjärneker 70 fälgar. Skulle denna person vänligen kunna ta kontakt med mig igen då jag är intresserad.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
po
77
polman1
Bmw 528iaT-00
Åker med 18" komforten är skaplig dock inte på långa vägar som original 16" å ballongdäcken.Utseendet kan man ju diskutera i oändlighet eftersom tycke å smak är olika från person till person å tur är ju det...Men minst 90% verkar tycka att stora hjul är ballast på en e38a så även jag.Funderade lite på Pris,komfort och utseende innan jag bestämde mej---För mej blev 18" det optimala valet...Halv bra pris..... halv bra komfort......halv bra utseende....Helt nöjd :) Valde 8,5"245 fram å 10"275 bak för fyllighetens skull...

Med 20" SER det 100% rätt ut men.....................
Seven:
17" tummarna style 70 finns på powerbörsen...

Personligen tycker jag bmw original style 69 18" är trevliga. Skulle iof inte säga nej till ett bra pris på alpina 20", då har man en av världens vackraste bilar!
Nöjd E30 ägare
Seven_
Jag har samma problem som du, jag är inne på M-paralelleker 18" också. Men både min kompis och min far har dem på sina (som du skrev) 'cocainslädar' :) hehe.
Så vi får väl se vad de blir för några, tycker att Ras.mus 7:a ser så jäkla trevlig ut med 20":arna.

Det är ju för all del ett rätt trevligt bekymmer...

I do it only for the glory.
Alpina 20orna är TVEKLÖST coola fälgar! Men personluigen tycker jag att dem fälgarna berövar E38an på det där eleganta diskreta stuket som jag tycker är så vesäntligt på den bilen. Som sagt, det är SÅÅÅ lätt att få Falafel No.1 stuk på en E38, om man inte e försiktig. Funderar faktiskt på 17 tumms stjärneker 70 nu, eftersom jag prioriterar komfort och diskretion högst! Men som sagt...ALpina 20 tummarna är och kommer alltid vara brutala fälgar!

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.