|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
marre86 |
Hej hej! jag undrar om någon vet nät om denna 750-94 någon som kanske kollat på den eller ringt på den? jag är lite intresserad av den, jag har mailat han om ett ev,byte jag har en bmw 740ia-94 e38,an som fungerar felfritt 18600mil mkt välservad massvis med dokumentation m,m är de ett ok byte ja menar de kanske är lite lättare att underhålla en 740 än 750 men en tolva är alltid en tolva tacksam för svar. länk till bilen Länk |
| Jag hade aldrig bytt en E38 740 mot en E32 750. Den verkar dyr med tanke på att 750 E32 nästan bortsänkes nu för tiden. Tolvan är härlig men kan bli hur dyr som helst att hålla rullande, dessutom är den inte snabbare än din 740. Bilen i sig ser fin ut. Men jag tycker inte du ska byta. | |
|
Jag vet inget om bilen, men jag brukar se killens annonser ganska frekvent på blocket o han har ju bevisligen en "hög" på gården. Antar det är nån kille som håller på o importerar eller liknande... Jag hade inte bytt bort en E38 till förmån för denna iaf, speciellt inte om din går fint o har bra historik. /Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
marre86 |
Hej hej! Tack för svaren. |
|
Jag tycker det är för dyrt max 55-60.000 men då skall den vara kanonfin så några kronor i mellan skall du ha. BMW CS #5139 |
|
marre86 |
Hej! jag sha höra med om han är intrésserad at ge runt 10,000 i mellan är sugen på en 750 igen. Mvh |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
marre86: Berätta gärna hur det gick för 750:n ser fräsch ut.. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
marre86 |
Hej igen! pratade med han och de fanns inga papper på bilen (servicebok kvitton m,m) han hade bara bes,papperna sen då den blev intagen till sverige -2003. men men den kan ju vara i toppskick åndå men kanske blir svårsåld men de verkar min 740ia-94 e38 också vara med full dokumentation. så vi får se vad som händer. Mvh |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Vet man hur man skall bedöma bilens skick spelar ju dokumentationen en mindre roll men för känslans och ev framtida försäljnings skull är det bra att ha. En E32:a tycker jag är mer BMW-känsla i än i en E38, varför vill du byta marre86? /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
marre86 |
hej hej! är bara sugen på nåt nytt å då gärna en 750 kul med stor motor om allt fungerar som de ska. även gillar jag att bilen är svart med svart skinninredning. inga fel på min bil men som sakt alltid kul me nåt nytt. Mvh |
marre86 |
Hej hej! hur stor förlust gör man vid ett ev,byte om båda bilarna är likvärdiga ? |
|
70k för en 750i E32 utan dokumentation får ses som ett rent skämt. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
marre86 |
Hej! tycker också att 70,000kr låter lite väl bra när de är e32 utan dokumentation. någon som vet vad dom kan stå i försäkringsmannens+bilförsäljarens papper kan de vara stor skillnad ja menar båda är ju från -94 men min är ju en e38 kan de vara stor skillnad på väderingen där? Mvh |
|
Behåll din egen bil! Du har en bil som du verkar känna till, har man "otur" är både 750 E32 och 740 E38 sådana bilar som kan ruinera en. Som redan påpekats känns den här väldigt dyr dessutom, Prestandamässigt är de likvärdiga, men annars är E38 överlägsen i det mesta. Försäkringsen skiljer nog inte mycket (kan det bli dyrare...?), men ring och kolla om du vill vara säker. Tänk över det igen, jag tror du kommer att ångra dig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag kan bara säga vad jag skulle göra själv! Jag hade Aldrig gjort det bytet..!.. Stämmer in med Kalle i full basun! Risken är overkligt stor! Man kan sälja bilar på skick, men inte på att de är mekaniskt ok! Så gör dig en framtidatjänst, behåll din säkerligen vakra E38:a. I mina ögon även den snyggaste 7:an! |
|
|
E38 måste ju värderas bra mycket högre än E32. Dessutom tycker jag att bakpartiet på E32 är nåt av det fulaste som finns, skulle aldrig byta "ner" mig till E32... 69.000 är ett fantasipris även om han hade all dokumentation... Mvh |
|
|
Marre 86, Om du tycker att din E38 med full dokumentation blir svårsåld så är det nog ingenting mot vad en E32, nyimport, utan dokumentation blir. Det övergår mitt förstånd hur man lyckas sälja en sådan bil men dagens marknad. Behåll E38;an ! /Henrik |
|
marre86 |
Hej igen! ingen som kollat på den bilen eller vet nåt om den? fick mail från han i dag att han kunde vara intresserad att ge ?10,000kr? i mellan, men jag är tveksam när de inte finns servicebok mm,m säljer nog min billigt i stället? Mvh |
marre86 |
Ingen som kollat? någon finns de väl på forumet som varit nyfiken på bilen eller? någon som bor i närheten som skulle vilja ta en koll på bilen så man inte åker ner i onödan har ju en bra bit ditt ner att åka tacksam för svar. han bor i 0454 området runt olofström. Mvh |
marre86 |
oj 0456 ska de vara sölvesborg området Mvh |
|
du hittar 750:or i skapligt skick för billigare peng.... ska du ha en nästan lika dan bil fast med 15hk mer än din så behåll din egna bil..... e38 är mer värd än e32.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.