|
|
|
|---|---|
|
Min växellåda skramlar! Det låter som när det knackar i ett vävstakslager "klack klack". Ljudet följer med varvtalet upp till 3000 varv, men det låter även i P läget. ljudet är som om en bit skall vara lös. Bilen är en 740 -97 som är kört 20000 mil växellådan är en steptronic Vad skal jag göra? Kan jag köra hem? Jag är 25 mil hemifrån!!! | |
|
Nu har den tystnat. När jag stannade vid macken var den helt tyst. Vad kan det vara för fel??? |
|
|
Det tror jag är extremt svårt att säga över internet , särskilt utan att ha kört och lyssnat. Själv hade jag kört hem om jag så visste att det skulle skära , skall det endå repareras kan det vara smidigt att inte ha det på en verkstd 25 mil hemmifrån. men det är bara vad jag hade gjort och säkrast är ju att bilen går så lite som möjligt innan verkstaden har fått lokalisera felet. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Kan det vara en ventillyftare i motorn som skaramlar? Det är ju inte säkert att det kommer från motorn. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.