|
|
|
|---|---|
|
Blev nyligen ägare till en sv.såld E38 00. Jag behöver väl knappast kommentera om jag är nöjd! Skulle vilja börja med att berömma detta forum!! Har läst runt lite och snokat i alla avdelningar, och kommit fram till att här finns många hjälpsamma och kunniga medlämmar. Så jag kan ju lika bra börja mitt premiär inlägg med ett par problem som jag har i 7an. 1. Verkar ha glapp i högtalarna (vänster diskant alltid ur funktion, o härom dagen funkade bara EN gögtalare tills jag stängde av bilen o startade den igen!) Någon som har en ide? 2. Det kommer ett mycket irriterande ljud från förardörren vid en viss hastighet/varvtal (ett vibrerande ljud, som om något sitter löst inne i dörrsidan!) Mycket irriterande eftersom bilen i övrigt är så tyst!! Råd?? 3. Ljudet i min telefon glappar när jag använder själva luren...dvs. ljudet från öronsnäckan glappar. När jag trycker till sidan på den så blir det bättre....dock väldigt irriterande!! Någon som varit med om något liknande? Annars helnöjd med bilen! Tack på förhand:) | |
|
grattis till ett bra bilval! bild? |
|
|
Tack tack:)....jag e inte så vass på de här med bilduppladdning....men tala gärna om för mig hur man gör, så ska jag laddu upp en finfin orient 7a;) |
|
|
Välkommen till forumet! Saxat från gallerisidan: Vill du ha din BMW i galleriet? Så här enkelt är det: Maila bilder och info om bilen till galleri@autopower.se Absolut inget krav att bilen är en pärla. OBS! Obligatoriska uppgifter och förutsättning för att vi skall lägga ut din bil: - Modell. - Årsmodell. - Namn. - Hemort. - 1-3 bilder i jpeg-format. Ej zippade eller motsvarande. - Info om bilen som ren text i mailet. Använd inte Word eller motsvarande. |
|
| Är det orginal högtaler? Låter som man har varit på dörren om den nu sitter där? Och sedan inte fått ihop det korrekt | |
|
Du kan ta ner dörrsidan och undersöka , det är ganska enkelt. sitter med snäppfästen och en skruv bakom brickan i dörrhandtaget. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Tack för svar....bilen har haft 2 tidigare ägare, och jag kan säga att ingen av dem har pillrat med bilen. Jag ger mig inte på de själv, då jag har tummen i handflatan. Det lutar åt att BMW får kika på det vid nästa service. |
|
|
Väldigt enkelt att ta bort dörrsidorna faktiskt... * Ta bort låsknoppen (sprätta först bort toppen och sedan ser du) * Lyft upp knapparna till fönsterhissarna och lossa kablarna * Lossa lampan under (vicka ut i ena kortsidan) * Pilla bort plastploppen som döljer skruven vid handtaget och skruva ut skruven * Lossa dörrisdan från snäppfästena runt om * Sedan är det bara att skjuta hela dörrsidan uppåt (eventuellt måste man även rycka loss den upptill först, kommer inte ihåg riktigt) * Pilla bort sladdarna till högtalaren och om det nu var någon annan som är kvar. OBS! När du återmonterar måste du plocka bort ett par plastgrejer som blev kvar i själva dörren, och fästa dom på motsvarande ställe i dörrsidan, sedan är det bara att trycka dörrsidan rakt in. Hela demontering + montering tar kanske 10 min på sin höjd om man vet hur man gör. 20 min om man är ovan... Inget att lämna in för! Har jag glömt något Wadel? |
|
|
Tack för all hjälp...det låter ju faktiskt inte så farligt...dock inget jag vågar mig på själv, då jag har en tendens att förstöra ALLT jag pillrar med...och förlåter mig aldrig för det. Kan säkert be en kopis kika på det:) |
|
|
Johan : Näe väldigt bra instruktion , det finns ochså instruktion med bilder om man känner sig osäker : Länk "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Kom på ett par saker när jag kollade bilderna som wadel länkade till; * ta även ut eventuell knappsats till elstorlarna * Dörr-öppnings handtaget skall lirkas ut genom dörrsidan (ej lossas någon vajer eller så) * Och man skulle alltså lossa i överkant innan man drar upp dörrsidan. En bra idé är att köpa några reservklips i fall något skulle vara trasigt/gå sönder. Finns på BMW för någon krona/st. Sen har jag för mig att man inte ser in så mycket i dörren, för det är en massa isolering ivägen, vet faktiskt inte hur/om man kan lossa den. Men själva högtalaren kommer man nog åt lätt iaf. |
|
|
Isoleringen är limmad med svart aldrig genomhärdande klägg , går väldigt bra att limma om. Jag tror att man bör vara lite försktig med airbagen... "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.