|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 745:a -84 .Skickade boxen på chippning. Passade då på att ta dän ventilkåpan för att lacka den och kolla kamen o mäta ventilspel. Montera ihop allt och sen blev det så här. Stora problem med att få igång den, men när den går så finns ingen tomgång och den öser i sej bränsle. Har kollat bränsletrycksregulatorn, returledning, givarna, spridarna, reläna verkar funka. Styrboxen har en kille testat och mätit på, inga fel. Åkte in med bilen till Örebro här om dan, rena mardrömmen. Förutom att den gick dåligt och svart rök av all soppa så växla den aldrig upp, åkte typ 2 mil på 1:an innan den plötsligt växla till 4:an. Och sen funka ju inte hastighetsmätaren heller. Den drog ca 30 liter på den resan, 2,5 mil. Bilen har gått skit bra innan, har ju bara gått 13800 mil o väl servad. Luftmängdmätaren har jag provat och kopplat ur, händer ingenting. Kan va den som pajat. Börjar bli desperat, snön kommer ju snart. Vill ju så gärna åka i min ögonsten innan. Snälla finns det någon vänlig själ i Örebro som har en luftmängdmätare och kanske t.o.m en styrbox till en 745 -84 som kan hjälpa mej????? Alltså bara o prova så jag vet vad som är fel. Någon som har några andra tipps????? Mvh Peter | |
|
Kontakta dom som gjorde "chiptrimningen" åt dig, det måste vara nåt fel där, fel programvara eller nåt som gått sönder i boxen! Annars är det samma LMM till alla M30 3.0 o 3.5 även 745:an. Alltså passar lmm från ex.vis 535 E28, 530/535 E34 730/735 E32 mfl. ///Magnus |
|
|
Tack Magnus! Tänkte bara att det är ju olika bosh nr. på dom. Ska prova imorron! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.