|
|
|
|---|---|
|
jag har letat ett tag efter en 318is m42 men har inte hittat nån.. de jag har hittat har antingen gått lååångt eller så e de rostiga eller allmänt sketna.. aldrig finns bilarna när man vill ha dem... e inte särskilt kräsen heller, färg spelar mindre roll (klart man vill ha en svart elr nåt men vit eller röd får man nöja sig med), utrustning desamma(bara ett plus om den har lite lullull) de enda jag har som krav e att den inte är särskilt rostig(nån rostfläck går väl o fixa.. helst rostfri), inte nån skrikig färg som pippigul elr nåt då farsan också ska köra den, och inte har gått allt för långt(helst så lite som möjligt ;) )..OCH ATT DEN ÄR PRISVÄRD, dvs inte en som gått >20000mil, rostig o vill ha 20000:-.. dvs allmänt fräsch.. nån som vet vart ja ska leta eller e sugen på att sälja sin.. ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* | |
|
Min 318is -90 är rostfri och har gått 25.120 mil men är i topp skick. Känns som en ny bil. Allt avgörs är skötseln... Så du får nog tygla lite på dina krav så hittar du nog en... kolla mobile.de? |
|
|
Coolman: Då ser jag bara ett problem med din bil, den är inte till salu eller? ;-) (för rimliga pengar alltså) |
|
|
Åh just det. Till salu? Tja.. och sen ska nye ägaren få ta sönder bilen efter 2 veckor? Nää tror det inte... ;) |
|
| Men om jag lovar att vara rädd om den och bara åka på klubbträffar och lite banåkning då och då? | |
|
Det ringde en skön kille till mig i veckan och vilje sälja sin 318is som hade rullat 17000 mil och som var reparerad på alla möjliga ställen för drygt 20 000 kr han ville "bara" ha 46 000:- och det för en E30!! Köpte min för 24000 kr inklusive 4 nya däck på bilfirma med garanti och den hade rullat 13700 mil. Ja herrejösses vad folk vill ha betalt för sina klenoder. JohnC |
|
| 318is i bra skick med relativt låga mil i bra skick är eftertraktade. Märkte det när jag sålde min. Ringde tokigt mycket. 318is är på väg upp över 325i prismässigt. | |
|
kan hålla med om att 318is är eftertraktad.... men den kommer aldrig att komma upp i 325:ans prisklass... man kan inte jämföra en fin 318is men en ok 325:a.... en riktigt fin 318is kan kosta mellan 25000-30000 kr, men en riktigt fin 325:a kan kosta mellan 40000-50000 kr.... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
xelerator: Min var fin. Om den var mycket fin det vågar jag inte svara på. Mycket lite utrustning hade den dock. Satte ut den för 27. Den såldes för 30. Det ringde folk som galningar. Jag tror att man, för en riktigt fin 318is, kan få 35-40.000. En 325i är jag mycket skeptisk till att någon betalar mycket mer för. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
xelerator: Av vilken anledning skulle inte 318is kunna komma upp i 325:ans prisklass? Bilarna tilltalar ju, oftast, lite olika målgrupper. 318is är ju mer attraktiv som banåkabil medans 325:or oftast jagas av de som vill turboladda för rattlåsracing. Därmed INTE sagt att det inte finns andra intressegrupper för de olika modellerna! Haglund2306: Är nog inne på din linje vad det gäller prisnivån. |
|
jävlar min e ju rätt fin, kan jag få sånna pengar för den då blir man nästan sugen på å sälja men bara nästan, :D ___ låter mer än de går :D |
|
|
haglund2306: var din den där röda med alpina fälgarna eller?? 325:or brukar oftast ha mer utrustning än 318IS:ar.. det är en av anledningarna... dessutom har det blivit allt svårare att få tag på riktigt fina 325:or jämfört med 318IS:ar.. alla vet att en 325:a går "bra" även om man inte är bmw frälst, men de e nog inte lika många som vet att en 318IS e riktigt bra den me... därför blir det oftast de som kan nåt som köper dessa bilar, o om de köper en fin behåller de den i de skicket... för att jämföra med en 18åring som just fått körkort som lägger ner alla sina pengar på att köpa en 325:a, köra som f*n med den i ett år (inkl vintern) o sedan sälja den... detta e dock bara en teori.... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.